Název: Improved gradient estimation methods for rendering of volume data
Autoři: Ježek, Bruno
Antoš, Karel
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2003: Posters: The 11-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2003, 3.-7. February 2003, Plzen, p. 61-64.
Datum vydání: 2003
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2003/Papers_2003/E13.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1023
ISBN: 80-903100-2-8
Klíčová slova: vizualizace voxelu;odhad přechodu;objemové vykreslování;povrchové vykreslování
Klíčová slova v dalším jazyce: voxel visualization;gradient estimation;volume rendering;surface rendering
Abstrakt: The paper presents two methods that improve gradient estimation in 3D voxel space. The gradient estimation is an important step in the rendering and shading process to obtain realistic and smooth final images of visualized objects. The most used gradient estimation methods, gray-level gradient methods, Z-buffer gradient methods and binary gradient methods in some cases produce artifacts that appear as dark areas and staircase structures in a final image. To deal with the problem, two new methods for gradient estimation are suggested, the reverse gradient method and the angle difference method. The new methods were tested and compared with other gradient estimation methods. Measurements, which have been made on both the data and image levels, have shown that both developed methods improve the quality of volume data rendering.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2003: Posters

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
E13a.pdf191,3 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1023

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.