Název: Feature preserving mesh smoothing algorithm based on local normal covariance
Autoři: Svub, Miroslav
Krsek, Přemysl
Španěl, Michal
Štancl, Vít
Bartoň, Radek
Vaďura, Jiří
Citace zdrojového dokumentu: WSCG 2010: Full Papers Proceedings: 18th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS, p. 25-32.
Datum vydání: 2010
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2010/Papers_2010/!_2010_FULL-proceedings.pdf
http://hdl.handle.net/11025/10872
ISBN: 978-80-86943-88-6
Klíčová slova: vyhlazování;polygonální mřížky;lokální normálová kovariance;odstranění šumu
Klíčová slova v dalším jazyce: smoothing;polygonal meshes;local normal covariance;noise removal
Abstrakt: Our goal is to develop a smoothing algorithm, which would be feature preserving and simple to use without the need of extensive parameter tuning. Our method does the smoothing of vertices based on local neighbourhood character, which is modeled by a covariance matrix of neighbourhood triangle normals. The eigenvalues and eigenvectors of the covariance matrix are used for local weighting of the displacement vector of laplacian operator. This way the method is locally auto-tuned.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG 2010: Full Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Svub.pdfPlný text513,92 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/10872

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.