Název: Surface Reconstruction from High-Density Points Using Deformed Grids
Autoři: Fujimoto, Keisuke
Moriya, Toshio
Nakayama, Yasuichi
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2008: Communication Papers: The 16-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, February 4 - 7, 2008, p. 117-120.
Datum vydání: 2008
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2008/Papers_2008/short/!_WSCG2008_Short_final.zip
http://hdl.handle.net/11025/11111
ISBN: 978-80-86943-16-9
Klíčová slova: rekonstrukce plochy;rozptylový bod
Klíčová slova v dalším jazyce: surface reconstruction;scatter point
Abstrakt: We present a method of surface reconstruction from high-density scatter points P = {p1, p2, ..., pN} without a normal vector in R3. This method first sets a uniform grid and deforms each cell of the grid by fitting the vertex of each cell to the nearest of the input points. It then constructs triangles according to the pattern of the vertices’s state in each cell. Our method can work fast with little memory. We show that our method generated several polygon meshes from real-world range data.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2008: Communication Papers

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Fujimoto.pdfPlný text1,5 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11111

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.