Název: | Direct volume rendering of unstructured grids in a PC based VR environment |
Autoři: | Benölken, Paul Graf, Holger |
Citace zdrojového dokumentu: | Journal of WSCG. 2005, vol. 13, no. 1, p. 25-32. |
Datum vydání: | 2005 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://wscg.zcu.cz/WSCG2005/Papers_2005/Journal/!WSCG2005_Journal_Final.pdf http://hdl.handle.net/11025/1443 |
ISSN: | 1213–6964 (online) 1213–6980 (CD-ROM) 1213–6972 (hardcover) |
Klíčová slova: | přímé objemové vykreslování;nestrukturované mřížky;geometrická komprese;virtuální realita |
Klíčová slova v dalším jazyce: | direct volume rendering;unstructured grids;geometry compression;virtual reality |
Abstrakt: | In this paper we present our solution for fast, direct volume rendering of unstructured grids on standard PC workstations. We describe our modification of the incremental slicing approach for achieving high performance as well as the application of geometry-compression methods for minimizing the memory requirements. Furthermore, we show our implementation for the interactive modification of transfer functions (classification) in a virtual reality environment by using 3D interaction widgets. Finally we present and discuss the results, we achieved with our application in a VR environment. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | Volume 13, Number 1-3 (2005) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Benölken.pdf | Plný text | 459,65 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/1443
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.