Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Sarrazy, Bernard | |
dc.contributor.author | Kaslová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2015-11-05T10:08:57Z | |
dc.date.available | 2015-11-05T10:08:57Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Arnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2011, č. 1, s. 25-31. | cs |
dc.identifier.issn | 1804-8366 | |
dc.identifier.uri | http://arnica.zcu.cz/images/casopis/2011/Arnica_01_web.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/16766 | |
dc.description.abstract | Autor dává do souvislosti matematickou tvorbu se třemi následujícími paradoxy: 1) paradox jednotlivce v kolektivu, který se dotýká vztahu mezi jedincem a společností; 2) paradox paměťový, který charakterizuje dialektiku mezi starým či již známým a novým ; 3) paradox odvahy (pověření sebe sama objevovat to, co dosud není). Nezkoumáme tedy tolik samotnou tvorbu, jako didaktické a pedagogické podmínky tvorby (čistě uvnitř samotné matematiky). Cílem příspěvku je zbavit tvorbu její mystické dimenze a ukázat význam didaktických a pedagogických dimenzí pro podporu opravdového učení matematice. | cs |
dc.format | 7 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická | cs |
dc.relation.ispartofseries | Arnica | cs |
dc.rights | © Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická | cs |
dc.subject | matematická tvorba | cs |
dc.subject | tvoření | cs |
dc.subject | paradoxy tvorby | cs |
dc.title | Paradoxy tvorby a jejich uplatnění ve výuce matematiky | cs |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | The author relates mathematical creativity to the following three paradoxes: 1) a paradox of an individual in a group, which concerns a relationship between an individual and society; 2) a mental paradox, which characterises dialectics between the old or already known and the new; 3) a paradox of courage which concerns the authorization of oneself to discover what is not yet in being. Thus, we do not investigate creativity itself but rather the didactic and pedagogical conditions for creativity (inside mathematics itself). The goal of the contribution is to remove the mystic dimension from creativity and to show the importance of didactic and pedagogical dimensions for the support of real learning of mathematics. | en |
dc.subject.translated | mathematical creativity | en |
dc.subject.translated | creation | en |
dc.subject.translated | paradoxes of creativity | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Číslo 1 (2011) Číslo 1 (2011) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Sarrazy.pdf | Plný text | 643,59 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/16766
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.