Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Krňoul, Zdeněk | |
dc.contributor.author | Železný, Miloš | |
dc.date.accessioned | 2015-12-10T07:59:05Z | |
dc.date.available | 2015-12-10T07:59:05Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.citation | KRŇOUL, Zdeněk; ŽELEZNÝ, Miloš. A development of czech talking head. In: Proceedings of ICSPL 2008: 9th Annual Conference of the International Speech Communication Association, Brisbane, Australia, September 22-26, 2008. [Baixas]: ISCA, 2008, p. 2326 - 2329. ISSN 1990-9772. | en |
dc.identifier.issn | 1990-9772 | |
dc.identifier.uri | http://www.kky.zcu.cz/cs/publications/ZdenekKrnoul_2008_ADevelopmentof | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/16944 | |
dc.description.abstract | Tento článek představuje výzkum na systému české mluvící hlavy. podává přehled metod použitých pro vizuální animaci řeči, parametrizaci lidské tváře a jazyka, potřebné zdroje dat a metodu syntézy. Trojrozměrný animační model je použit pro pseudo-svalové animační schéma pro vytvoření takové animace vizuální řeči, která je vhodná pro odezírání ze rtů. Prezentováno je také rozšíření animačního schématu pro dosažení přesnějších deformací především v oblasti rtů. Dále je formulován problém tvoření artikulqačních trajektorií pro vyřešení retních koartikulačních efektů. Je použit pro metodu syntézy založenou na výběru artikulačních cílů a interpolační technice. | cs |
dc.format | 4 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | ISCA | cs |
dc.rights | © Zdeněk Krňoul - Miloš Železný | cs |
dc.subject | syntéza vizuální řeči | cs |
dc.subject | mluvící hlava | cs |
dc.subject | animace tváře | cs |
dc.title | A development of czech talking head | en |
dc.title.alternative | Vývoj české mluvicí hlavy | cs |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | This paper presents a research on the Czech talking head system. It gives an overview of methods used for visual speech animation, parameterization of a human face and a tongue, necessary data sources and a synthesis method. A 3D animation model is used for a pseudo-muscular animation schema to create such animation of visual speech which is usable for a lipreading. An extension of animation schema is presented to reach more precise deformations mainly in a lip area. Furthermore, a problem of forming articulatory trajectories is formulated to solve labial coarticulation effects. It is used for the synthesis method based on a selection of articulatory targets and interpolation technique. | en |
dc.subject.translated | synthesis of visual speech | en |
dc.subject.translated | talking head | en |
dc.subject.translated | facial animation | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (NTIS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
ZdenekKrnoul_2008_ADevelopmentof.pdf | Plný text | 113,55 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/16944
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.