Název: | Kreativní práce s chybou ve výuce německého jazyka na středních školách v ČR. |
Další názvy: | Creative work with mistakes in German language lessons at Czech secondary schools. |
Autoři: | Kabíčková, Magdalena |
Vedoucí práce/školitel: | Salcmanová Eva, Mgr. |
Datum vydání: | 2017 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/28021 |
Klíčová slova: | daf-unterricht;fehler;fehlerkorrektur;fehlertherapie;kreativer umgang mit fehlern;fehlerursachen |
Klíčová slova v dalším jazyce: | daf-learning;mistakes;slips;errors;correction;therapy;creative work with mistakes;reasons for mistakes |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá kreativní prací s chybou ve výuce německého jazyka na českých středních školách. Práce sestává ze dvou částí. První část, teoretická, je zaměřena na vysvětlení pojmů a termínů, které umožní čtenáři snazší pochopení textu. Definuje chybu a klasifikuje ji z různých úhlů pohledu za užití různých kritérií. Tato část práce také analyzuje do hloubky příčiny chyb, jejich určení, korekci, terapii či toleranci. Druhá část práce, a to praktická, zahrnuje průzkum provedený na českých středních školách, vyhodnocuje ho pomocí diagramů a vyvozuje závěry, které jsou dále užity pro vznik nových didakticko-metodických materiálů, konkrétně pracovních listů pro kreativní práci s chybou ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Výsledkem práce s těmito materiály je eliminace chyb v dalším procesu osvojování německého jazyka českými žáky. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The theme of the master´s thesis is the creative work with mistakes in German language lessons at Czech secondary schools. The thesis consists of two main parts. The first one, the theoretical, is focused on the term explanation, enabling the reader to understand the text better. It defines mistakes distinguishing them from errors and slips; it gives its definitions and classifications from various points of view using different criteria. It also goes into depth considering the cause, correction, indication, therapy and tolerance in the field of mistakes. The second significant part follows. It includes the questionnaire with its diagrams of answers and commentaries. The outcomes are processed and implied into the exercises, which work with mistakes in creative and therapeutic way. They are designed to be used at Czech secondary schools to correct mistakes and make use of the opportunity of the mistake therapy. It aims at the elimination of making mistakes in the further process of German language learning. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KNJ) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Magdalena Kabickova, Kreativer Umgang mit Fehlern im DaF-Unterricht an tschechischen Mittelschulen, 2017.pdf | Plný text práce | 7,25 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kabickova_vp.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,4 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kabickova_op.pdf | Posudek oponenta práce | 1,04 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kabickova_obh.pdf | Průběh obhajoby práce | 358,43 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/28021
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.