Název: | Multimediální výuka fyziky |
Další názvy: | Multimedia Physics Teaching |
Autoři: | Vochozka, Vladimír |
Datum vydání: | 2017 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | disertační práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/28417 |
Klíčová slova: | multimédia;výuka;fyzika;ikt;termokamera;video;youtube;experiment;sémantický diferenciál |
Klíčová slova v dalším jazyce: | multimedia;teaching;physics;ict;thermal camera;video;youtube;experiment;semantic differential |
Abstrakt: | Disertační práce se zabývá možnostmi multimediální výuky fyziky. Mezi hlavní trendy v této oblasti patří 3D modely a simulace, videoexperimenty, videonahrávky řešení fyzikálních úloh, měření fyzikálních veličin chytrým mobilním telefonem a pozorování experimentů termokamerou. V teoretické části je definována multimediální výuka, jak ji lze chápat v období psaní práce v letech 2011 až 2017. Nastíněna je klasifikace školního experimentu a metoda pedagogického výzkumu pomocí sémantického diferenciálu. Na základě aktuálních trendů v oblasti multimediální výuky jsou v praktické části vytvořeny sady výukových materiálů. Provedena je jejich klasifikace a zároveň jsou uvedeny zástupné příklady. Disertační práce se zabývá ověřením implementace experimentů realizovaných za podpory termografie a jejího přínosu ve výuce fyziky na základní škole. Při ověřování přínosu metodou sémantického diferenciálu byla získána data, která byla analyzována a v práci graficky a slovně interpretována. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The dissertation deals with the possibilities of multimedia teaching of Physics. The main trends in this area include 3D models and simulations, video experiments, video recordings of physical tasks, physical measurements with a smart mobile phone, and thermal camera observations. In the theoretical part multimedia teaching is defined as can be seen in the period of writing work between 2011 and 2017. The classification of the school experiments and method of pedagogical research using the semantic differential is outlined. On the basis of current trends in the area of multimedia education in the practical part sets of teaching materials are created. The classification is performed and substitution examples are given. The dissertation deals with the verification of the implementation of experiments carried out with the support of thermography and its contribution in the teaching of Physics at elementary school. In the verification of the contribution by the semantic differential method the data were analyzed and interpreted graphically and verbally. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Disertační práce / Dissertations (KMT) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Multimedialni_vyuka_fyziky-Vladimir_Vochozka2017_Disertacni_prace.pdf | Plný text práce | 76,31 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Vochozka oponent459.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,14 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Vochozka opon460.pdf | Posudek oponenta práce | 1,86 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Vochozka.pdf | Průběh obhajoby práce | 211,49 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/28417
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.