Název: VideoMR: a map and reduce framework for real-time video processing
Autoři: Meier, Benjamin-Heinz
Trapp, Matthias
Döllner, Jürgen
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2015: short communications proceedings: The 23rd International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2015 in co-operation with EUROGRAPHICS: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic8-12 June 2015, p. 117-124.
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: wscg.zcu.cz/WSCG2015/CSRN-2502.pdf
http://hdl.handle.net/11025/29673
ISBN: 978-80-86943-66-4
ISSN: 2464-4617
Klíčová slova: mapování;redukce;zpracování videa;reálný čas;ohraničená paměť
Klíčová slova v dalším jazyce: mapping;reduction;video processing;real-time;bounded memory
Abstrakt: This paper presents VideoMR: a novel map and reduce framework for real-time video processing on graphic processing units (GPUs). Using the advantages of implicit parallelism and bounded memory allocation, our approach enables developers to focus on implementing video operations without taking care of GPU memory handling or the details of code parallelization. Therefore, a new concept for map and reduce is introduced, redefining both operations to fit to the specific requirements of video processing. A prototypic implementation using OpenGL facilitates various operating platforms, including mobile development, and will be widely interoperable with other state-of-the-art video processing frameworks.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2015: Short Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Meier.pdfPlný text4,81 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/29673

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.