Název: | VideoMR: a map and reduce framework for real-time video processing |
Autoři: | Meier, Benjamin-Heinz Trapp, Matthias Döllner, Jürgen |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG '2015: short communications proceedings: The 23rd International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2015 in co-operation with EUROGRAPHICS: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic8-12 June 2015, p. 117-124. |
Datum vydání: | 2015 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | wscg.zcu.cz/WSCG2015/CSRN-2502.pdf http://hdl.handle.net/11025/29673 |
ISBN: | 978-80-86943-66-4 |
ISSN: | 2464-4617 |
Klíčová slova: | mapování;redukce;zpracování videa;reálný čas;ohraničená paměť |
Klíčová slova v dalším jazyce: | mapping;reduction;video processing;real-time;bounded memory |
Abstrakt: | This paper presents VideoMR: a novel map and reduce framework for real-time video processing on graphic processing units (GPUs). Using the advantages of implicit parallelism and bounded memory allocation, our approach enables developers to focus on implementing video operations without taking care of GPU memory handling or the details of code parallelization. Therefore, a new concept for map and reduce is introduced, redefining both operations to fit to the specific requirements of video processing. A prototypic implementation using OpenGL facilitates various operating platforms, including mobile development, and will be widely interoperable with other state-of-the-art video processing frameworks. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG '2015: Short Papers Proceedings |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Meier.pdf | Plný text | 4,81 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/29673
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.