Název: In-house Prediction Markets and their Extension in Czech Republic
Autoři: Gangur, Mikuláš
Citace zdrojového dokumentu: GANGUR, M. In-house Prediction Markets and their Extension in Czech Republic. In: Proceedings of the International Scientific Conference of Business Economics, Management and Marketing 2018. Brno: Masaryk University, 2018. s. 90-97. ISBN 978-80-210-9164-1.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Masaryk University
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://hdl.handle.net/11025/31262
ISBN: 978-80-210-9164-1
Klíčová slova v dalším jazyce: virtual electronic market, prediction market, Web 2.0, decision support system.
Abstrakt v dalším jazyce: Electronic virtual markets can serve as an alternative tool for gathering information that is spread among numerous experts. Information is basic element of decision support system as part of enterprise information system. These in-house prediction markets can be important part of business management. The contribution presents the results of research on the use of predication markets in enterprises and awareness of their potential in Czech Republic. These results are compared with the results of the global survey by McKinsey. The survey within the Czech Republic was carried out twice with a period of 4 years and the results of these surveys were compared.
Práva: Plný text není přístupný.
© Masaryk university
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference papers (KEM)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
proceedings-iscobemm-Gangur.pdf171,36 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/31262

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD