Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Königsmarková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2019-03-26T09:11:23Z | - |
dc.date.available | 2019-03-26T09:11:23Z | - |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | KÖNIGSMARKOVÁ, J. Postoje středoškolských učitelů k výuce české literatury padesátých let. Jazyk - literatura - komunikace, 2015, roč. 4, č. 2, s. 55-62. ISSN 1805-689X. | en |
dc.identifier.issn | 1805-689X | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/33783 | |
dc.description.abstract | Příspěvek představuje výsledky pilotního kvalitativního šetření, které si kladlo za cíl prověřit přístupy učitelů k výuce české literatury 50. let 20. století na vyšším stupni sekundárního vzdělávání. Zabývá se postoji učitelů k výuce daného tématu na podkladu jejich prekonceptů vširším kontextu jejich osobních didaktik; sleduje mimo jiné okolnosti procesu didaktické transformace konkrétních autorů a děl v učivo, preferované metody výuky a další. Příspěvek se pokouší postihnout, jak prekoncepty učitelů ovlivňují konkrétní pojetí výuky tohoto stále poněkud kontroverzního tématu. | cs |
dc.format | 8 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci | cs |
dc.relation.ispartofseries | Jazyk - literatura - komunikace | cs |
dc.rights | Plný text není přístupný. | cs |
dc.rights | © Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci | cs |
dc.subject | česká literatura 50. let | cs |
dc.subject | učitelské prekoncepty | cs |
dc.subject | didaktika literatury | cs |
dc.subject | ISCED 3 | cs |
dc.subject | kvalitativní výzkum | cs |
dc.title | Postoje středoškolských učitelů k výuce české literatury padesátých let | cs |
dc.title.alternative | The attitude of secondary school teachers towards teaching of Czech literature of the 1950s | en |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | closedAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | The paper presents the results of a pilot qualitative study dealing with approaches of teachers towards teaching Czech literature of the 1950s at the upper-secondary school (ISCED 3). The paper aims to identify the preconceptions of selected teachers about the topic in question; this is done in the context of their personal teaching styles (reasons for the didactic transformation of selected authors or works, preferred teaching methods etc.). Moreover, the paper aims to clarify how the teachers’ preconceptions influence their teaching of the topic that is still perceived as somewhat controversial. | en |
dc.subject.translated | czech literature of the 1950s | en |
dc.subject.translated | teachers’ preconceptions | en |
dc.subject.translated | methodology of teaching literature | en |
dc.subject.translated | ISCED 3 | en |
dc.subject.translated | qualitative study | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
dc.identifier.obd | 43925573 | |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KČJ) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
jlk_2_2015.pdf | 2,63 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/33783
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.