Název: | Co už o vzniku a vývoji člověka raději neučit |
Autoři: | Dvořáková, Radka Marta Schierová, Zuzana |
Citace zdrojového dokumentu: | Arnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2019, č. 1, s. 59-65. |
Datum vydání: | 2019 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | https://www.arnica.zcu.cz/images/casopis/2019/Arnika_2019_2-2-Dvorakova-Schierova-web.pdf http://hdl.handle.net/11025/36054 |
ISSN: | 1804-8366 |
Klíčová slova: | evoluce člověka;výuka biologie;miskoncepce;učebnice |
Klíčová slova v dalším jazyce: | human evolution;teaching biology;misconception;textbook |
Abstrakt: | Mnohé oblasti poznání procházejí v současné době bouřlivým rozvojem, paleoantropologie patří bezesporu mezi jednu z nich. Hlavním cílem tohoto článku je korigovat některá zastaralá fakta o evoluci člověka. Mnohá z nich se stále objevují v aktuálních českých učebnicích. Učebnice sice nejsou jediným zdrojem odborných informací, přesto bezesporu ovlivňují porozumění tématu jak u žáků, tak i u učitelů. V textu proto nejen předestíráme aktuální náhled na danou tematiku, ale objasňujeme i původ zastaralých informací. Zaměřily jsme se celkem na čtyři oblasti, které považujeme za relevantní pro výuku na 2. i na 3. stupni, konkrétně: 1. zobrazování evolučního vývoje, 2. otázku příbuznosti moderních lidoopů, 3. názvosloví a systematiku Homo sapiens a Homo neanderthalensis a 4. problematiku lovu mamutů. Věříme, že text a informace v něm obsažené pomohou pedagogům k fundovanější výuce tématu lidské evoluce. |
Práva: | © Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Vyskytuje se v kolekcích: | Číslo 2 (2019) Číslo 2 (2019) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Dvorakova.pdf | Plný text | 1,99 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/36054
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.