Název: The Effects of Different Triangulation Techniques for Cage Based Image Deformation Using Generalized Barycentric Coordinates
Autoři: Tóth, Ákos
Kunkli, Roland
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2020, vol. 28, no. 1-2, p. 155-162.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2020/2020-J_WSCG-1-2.pdf
http://hdl.handle.net/11025/38437
ISSN: 1213-6972 (print)
1213-6980 (CD-ROM)
1213-6964 (on-line)
Klíčová slova: zobecněné barycentrické souřadnice;deformace obrazu;triangulace
Klíčová slova v dalším jazyce: generalized barycentric coordinates;image deformation;triangulation
Abstrakt v dalším jazyce: In computer graphics, the generalized barycentric coordinates (GBC) are often used for image deformation. To manipulate an input image using a cage based image deformation method, we usually have to consider a source polygon with a triangulation; but defining the triangulation of the source polygon is not a trivial task in most cases. In this paper, a uniform and a non-uniform triangulation technique—which can be the basis of the cage based image deformation—are introduced and compared. Moreover, different texture filtering methods are tried, producing various deformation results. Experimental results and demonstrative pictures show the behaviors of the triangulation methods.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 28, Number 1-2 (2020)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Toth.pdfPlný text4,17 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/38437

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.