Název: | Použití nových nástrojů pro lepší kvalitní výuku kalkulu a algebry Use of new tools for better quality teaching of calculus and algebra |
Autoři: | Kohout, Václav Pěchoučková, Šárka |
Citace zdrojového dokumentu: | KOHOUT, V. PĚCHOUČKOVÁ, Š. Use of new tools for better quality teaching of calculus and algebra. In: INTED 2020 : 14th International Technology, Education and Development Conference : Conference Proceedings. Valencia: IATED Academy, 2020. s. 1503-1510. ISBN 978-84-09-17939-8, ISSN 2340-1079. |
Datum vydání: | 2020 |
Nakladatel: | IATED Academy |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/42832 |
ISBN: | 978-84-09-17939-8 |
ISSN: | 2340-1079 |
Klíčová slova: | interaktivní programy;kalkulus;lineární algebra;webové aplikace |
Klíčová slova v dalším jazyce: | interactive programs;calculus;algebra;web applications |
Abstrakt: | Jednou z hlavních výzev při přizpůsobování stávajících osnov Evropskému prostoru vysokoškolského vzdělávání je snížení počtu kreditů přidělených každému předmětu. Tento pokles je vyvážen skutečností, že dřívější kredity byly počítány pouze s přihlédnutím k osobní interakci mezi učitelem a studentem, zatímco nový koncept kreditu v evropském kreditním systému zahrnuje nejen tento aspekt, ale také čas, který musí student strávit samostatně získat kompetence související s předmětem. V prostředí univerzity se stává formativní hodnocení nutností. Je nutné pomoci studentům poskytováním zpětné vazby k jejich práci. Tradiční metody se obvykle spoléhají na setkání studentů a učitelů a jsou velmi časově náročné. Automatické hodnocení vzdálenosti otevírá slibnou oblast, která pomáhá pedagogům intenzivněji pomáhat studentům bez zvýšení pracovní zátěže. Kromě toho lze tento typ hodnocení použít také jako nástroj pro hodnocení. Mnoho vysokých škol využívá virtuální kampusy nejen pro studenty distančního vzdělávání, ale také ke zdokonalování svých studijních zkušeností v oblasti současného vzdělávání. Kalkul a lineární algebra jsou při studiu matematiky velmi důležité. Jsou také velmi obtížné pro studenty. Proto jsme pro studenty postupně vytvořili skupiny praktických a teoretických úkolů, aby získali správné znalosti o způsobech řešení úkolů a obecných matematických postupech. Všechny tyto úkoly byly vytvořeny v Mathematica ©. Jedná se o program používaný pro symbolické výpočty, ale také pro skutečné matematické výpočty. Poskytuje také vysoce kvalitní prostředí pro programování výše uvedených úkolů. Celý proces je neustále vyhodnocován na základě zpětné vazby od studentů, ale i učitelů. Na základě několikaleté realizace je zřejmé, že znalosti studentů se postupně zlepšují jak po kvantitativní, tak po kvalitativní stránce. |
Abstrakt v dalším jazyce: | One of the main challenges in adapting existing curricula to the European Higher Education Area is to reduce the number of credits allocated to each subject. This decline is counterbalanced by the fact that former credits were calculated solely taking into account the personal interaction between teacher and student, while the new credit concept in the European credit system encompasses not only this aspect but also the time a student has to spend separately to acquire competencies related to subject. In a university environment, formative assessment becomes a necessity. It is necessary to help students by providing feedback on their work. Traditional methods usually rely on student and teacher meetings and are very time consuming. Automatic distance assessment opens up a promising field that helps educators help their students more intensively without increasing the workload. In addition, this type of evaluation can also be used as an evaluation tool. Many higher education institutions use virtual campuses not only for distance learning students, but also to improve their learning experience in the field of contemporary education. Calculus and linear algebra are very important in the study of mathematics. They are also very difficult for students. Therefore, we gradually created groups of practical and theoretical tasks for the students to gain the correct knowledge of the ways of solving tasks and general mathematical procedures. All these tasks were created in Mathematica ©. It is a program used for symbolic calculations, but also for real mathematical calculations. It also provides a high quality environment for programming the above tasks. The whole process is constantly evaluated based on feedback from students, but also from teachers. Based on several years of realization, it is clear that the knowledge of students is gradually improving both in quantitative and qualitative terms. |
Práva: | Plný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům. © IATED Academy |
Vyskytuje se v kolekcích: | Konferenční příspěvky / Conference papers (KMT) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
kohout_pech_inted20.pdf | 1,02 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/42832
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.