Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Krátká, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2021-10-01T12:43:31Z | |
dc.date.available | 2021-10-01T12:43:31Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Memo: časopis pro orální historii. 2021, roč. 11, č. 1, s. 37-47. | cs |
dc.identifier.issn | 1804-753X (print) | |
dc.identifier.issn | 1804-7548 (online) | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/45424 | |
dc.identifier.uri | http://www.sohi.maweb.eu/wp-content/uploads/2021/09/Memo_2021_1_web2.pdf | |
dc.description.abstract | Text akcentuje klíčová témata realizace (zejména) orálněhistorických projektů v době krizí, respektive globální koronavirové krize, která v tomto ohledu slouží jako modelový příklad. Autorka věnuje pozornost především dopadům krize na realizaci rozhovorů, od proměny zájmu a priorit narátorů či narátorek, přes jejich intenzivní kontakty s výzkumníky v době po realizaci rozhovoru, až po proměnu vztahu tazatel–narátor v návaznosti na zdravotní rizika. Dotýká se také tématu prohloubení „psychoterapeutické“ role tazatele či tazatelky v projektech, pokud jsou realizovány v době krizí. | cs |
dc.format | 11 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | viaCentrum | cs |
dc.relation.ispartofseries | Memo | cs |
dc.rights | © viaCentrum | cs |
dc.subject | Covid-19 | cs |
dc.subject | krize | cs |
dc.subject | metodologie | cs |
dc.subject | orální historie | cs |
dc.title | Krize jako výzva, nebo výmluva? Některá úskalí realizace orálněhistorických projektů v průběhu „covidové“ krize (a po ní) | cs |
dc.title.alternative | Crisis as a challenge or an excuse? Some pitfalls in the implementation of oral history projects during (and after) the “covid” crisis | en |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | The article emphasizes the key topics of (primarily) oral history projects’ realiza‑ tion in times of crisis, respectively the global coronavirus crisis, which serves as a model example in this regard. The author pays particular attention to the effects of the crisis during various project phases: from the change in narrators’ interest and priorities, through their intensive contacts with researchers in the time after the interview, to the change in the interviewer–narrator relationship due to health risks. The paper also touches on deepening the “psychotherapeutic” role of the interviewer in projects if they are implemented in times of crisis. | en |
dc.subject.translated | Covid-19 | en |
dc.subject.translated | crisis | en |
dc.subject.translated | methodology | en |
dc.subject.translated | oral history | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Roč.11, č. 1 (2021) Roč.11, č. 1 (2021) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Memo_2021_1_37-47.pdf | 301,73 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/45424
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.