Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorSkálová, Štěpánka
dc.date.accessioned2022-01-12T09:10:25Z
dc.date.available2022-01-12T09:10:25Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationMemo: časopis pro orální historii. 2021, roč. 11, č. 2, s. 19-43.cs
dc.identifier.issn1804-753X (print)
dc.identifier.issn1804-7548 (online)
dc.identifier.urihttp://www.sohi.maweb.eu/wp-content/uploads/2021/12/Memo_2021_2.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/46587
dc.description.abstractČlánek se zabývá vnímáním osudových dnů března 1939 přímými dětskými účastníky, jejichž vzpomínky byly získány metodou orální historie. Bádání se primárně zabývalo několika nejfrekventovanějšími vzpomínkami ve vytyčeném období, jejichž četnost v rámci zkoumaného vzorku respondentů je k vidění v přiložených grafech. Sekundárně se výzkum zabýval takovými vzpomínkami respondentů, které se nějakým způsobem vymykaly z předem stanovených sledovaných bodů. Přesto lze i u takových vzpomínek naleznout společné body. Výsledek bádání ukazuje, do jaké míry se liší pohled „obyčejných lidí“ (v tomto případě dětí a mládeže) na konkrétní významnou dějinnou událost od oficiálního pohledu klasické historiografie.cs
dc.format25 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherviaCentrumcs
dc.rights© viaCentrumcs
dc.subjectdětics
dc.subjectorální historiecs
dc.subjectProtektorát Čechy a Moravacs
dc.subjectkaždodennostcs
dc.subjectmládežcs
dc.subjectokupacecs
dc.subjectpaměťcs
dc.titleBřezen 1939 očima dětícs
dc.title.alternativeThe March of 1939 from Children’s Viewen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThis article focuses on the perception of March 1939 by first‑hand child participants, whose accounts were obtained by oral history method. The research was primarily targeted at some of the most recurrent memories from the set period, the frequency of which, within the investigated group of respondents, can be seen in the attached charts. Secondly, the research dealt with such memories of the respondents, which in some way deviated from the predetermined monitored points, and yet they had something in common. The result of the research shows to what extent the view of „ordinary people“ (in this case children and youth) on a specific significant historical event differs from the official point of view of classical historiography.en
dc.subject.translatedchildrenen
dc.subject.translatedoral historyen
dc.subject.translatedProtectorate of Bohemia and Moraviaen
dc.subject.translatedeveryday lifeen
dc.subject.translatedyouthen
dc.subject.translatedoccupationen
dc.subject.translatedmemoryen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Roč.11, č. 2 (2021)
Roč.11, č. 2 (2021)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Memo_2021_2-19-43.pdfPlný text566,76 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/46587

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.