Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Rieneslová, Denisa | - |
dc.contributor.author | Pěchoučková, Šárka | - |
dc.date.accessioned | 2022-02-28T11:00:24Z | - |
dc.date.available | 2022-02-28T11:00:24Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | RIENESLOVÁ, D. PĚCHOUČKOVÁ, Š. SCHOPNOST DĚTÍ ŘEŠIT RŮZNÉ TYPY LABYRINTŮ. Inovace a technologie ve vzdělávání, 2021, roč. 2021, č. 2, s. 50-54. ISSN: 2571-2519 | cs |
dc.identifier.issn | 2571-2519 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/47029 | - |
dc.description.abstract | V mateřské škole proběhl experiment, jehož cílem bylo zjistit schopnosti dětí ve věku 5 – 6 let řešit různé druhy labyrintů – prostorový vícecestný čtvercový labyrint s dvěma řešeními, prostorový vícecestný obdélníkový labyrint s podmínkou a více řešeními a prostorový jednocestný čtvercový labyrint s podmínkou. Děti jednotlivé labyrinty řešily manipulací nebo pomocí kineze. Na základě vyhodnocení experimentu bylo zjištěno, že všechny děti vyřešily prostorový vícecestný čtvercový labyrint s dvěma řešeními. Nejnižší úspěšnost řešení (60 %) měl úkol s prostorovým vícecestným obdélníkovým labyrintem s podmínkou a vice řešeními. | cs |
dc.format | 5 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.relation.ispartofseries | Inovace a technologie ve vzdělávání | cs |
dc.rights | © Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.subject | mateřská škola | cs |
dc.subject | předmatematické představy | cs |
dc.subject | labyrinty, orientace v rovině | cs |
dc.title | Schopnost dětí řešit různé typy labyrintů | cs |
dc.title.alternative | Children´s ability to solve different types of labyrinths | en |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | In a preschool establishment, an experiment took place with the aim to assess 5- to 6-year-olds' ability to solve different types of labyrinths. Three labyrinth types were included - a three-dimensional square multi-path labyrinth with two possible solutions, a three-dimensional rectangular multi-path labyrinth with a condition and multiple solutions, and a three-dimensional square single-path labyrinth with a condition. Children solved the labyrinths using manipulation or kinesis. Evaluation of theexperiment revealed that all children solved successfully the three-dimensional square multi-path labyrinth with two solutions. The task with a three-dimensional rectangular multi-path labyrinth with a condition and multiple solutions had the lowest successful solution rate (60 %). | en |
dc.subject.translated | preschool establishment | en |
dc.subject.translated | pre-mathematical conceptions | en |
dc.subject.translated | labyrinths | en |
dc.subject.translated | orientation in the plane | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
dc.identifier.obd | 43934588 | - |
Vyskytuje se v kolekcích: | OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
Itev_2_2021-50-54.pdf | 417,85 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/47029
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.