Název: | Spatiotemporal redundancy removal in immersive video coding |
Autoři: | Dziembowski, Adrian Mieloch, Dawid Domański, Marek Gwangsoon, Lee Jeong, Jun Young |
Citace zdrojového dokumentu: | Journal of WSCG. 2022, vol. 30, no. 1-2, p. 54-62. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/49394 |
ISSN: | 1213-6972 (print) 1213-6964 (on-line) |
Klíčová slova: | pohlcující kódování videa;multiview komprese;virtuální realita |
Klíčová slova v dalším jazyce: | immersive video coding;multiview compression;virtual reality |
Abstrakt v dalším jazyce: | In this paper, the authors describe two methods designed for reducing the spatiotemporal redundancy of the video within the MPEG Immersive video (MIV) encoder: patch occupation modification and cluster splitting. These methods allow optimizing two important parameters of the immersive video: bitrate and pixelrate. The patch occupation modification method significantly decreases the number of active pixels within texture and depth video produced by the MIV encoder. Cluster splitting decreases the total area needed for storing the texture and depth information from multiple input views, decreasing the pixelrate. Both methods proposed by the authors of this paper were appreciated by the experts of the ISO/IEC JTC1/SC29/WG11 MPEG and are included in the Test Model for MPEG Immersive video (TMIV), which is the reference software implementation of the MIV standard. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | Volume 30, Number 1-2 (2021) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
B43-full.pdf | Plný text | 3,28 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/49394
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.