Název: Spatiotemporal redundancy removal in immersive video coding
Autoři: Dziembowski, Adrian
Mieloch, Dawid
Domański, Marek
Gwangsoon, Lee
Jeong, Jun Young
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2022, vol. 30, no. 1-2, p. 54-62.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://hdl.handle.net/11025/49394
ISSN: 1213-6972 (print)
1213-6964 (on-line)
Klíčová slova: pohlcující kódování videa;multiview komprese;virtuální realita
Klíčová slova v dalším jazyce: immersive video coding;multiview compression;virtual reality
Abstrakt v dalším jazyce: In this paper, the authors describe two methods designed for reducing the spatiotemporal redundancy of the video within the MPEG Immersive video (MIV) encoder: patch occupation modification and cluster splitting. These methods allow optimizing two important parameters of the immersive video: bitrate and pixelrate. The patch occupation modification method significantly decreases the number of active pixels within texture and depth video produced by the MIV encoder. Cluster splitting decreases the total area needed for storing the texture and depth information from multiple input views, decreasing the pixelrate. Both methods proposed by the authors of this paper were appreciated by the experts of the ISO/IEC JTC1/SC29/WG11 MPEG and are included in the Test Model for MPEG Immersive video (TMIV), which is the reference software implementation of the MIV standard.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 30, Number 1-2 (2021)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
B43-full.pdfPlný text3,28 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/49394

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.