Název: | Japanese traditional music and the possibilities of its use in European music education |
Autoři: | Gvozdevskaia, Galina |
Citace zdrojového dokumentu: | Paedagogia Musica. 2022, č. 3, s. 35-45. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | University of West Bohemia in Pilsen |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/50657 https://old.fpe.zcu.cz/khk/musica-paedagogia/Archiv/03_2022_Paedagogia-Musica.pdf |
ISSN: | 2788-2047 |
Klíčová slova: | Japonská tradiční hudba;improvizace;metody výuky tradičních nástrojů;Iemoto system;tradiční školy |
Klíčová slova v dalším jazyce: | Japanese traditional music;improvisation;methods of teaching traditional instruments;Iemoto system;traditional schools |
Abstrakt v dalším jazyce: | This article analyzes of philosophical approaches and methods of teaching musical instru- ments at traditional Japanese schools. These approaches have a long history within the Japanese Iemoto system. This study’s author highlights several similarities between some conceptual settings of the Japanese tradition and Carl Orff’s Schulwerk system. The article formulates a hypothesis about the possibility and expediency of mastering Japanese tradi- tional music in Europe, also considering the pentatonic basis of Japanese modes. The article provides examples of the implementation of this idea (including the improvisational creativity of students on the instruments of Carl Orff in the style of Japanese traditional music) based on a generalization of the author’s practical experience. |
Práva: | © Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License |
Vyskytuje se v kolekcích: | Číslo 3 (2022) Číslo 3 (2022) Články / Articles (KHK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
e-verze-2-36-46.pdf | Plný text | 922,23 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
uvodni_strany.pdf | Plný text | 1,47 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/50657
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.