Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Huľová, Zlatica | |
dc.date.accessioned | 2023-01-27T11:40:01Z | |
dc.date.available | 2023-01-27T11:40:01Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2022, č. 1, s. 74-83. | cs |
dc.identifier.issn | 2571-2519 | |
dc.identifier.uri | http://olympiadatechniky.cz/itev/ | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/51141 | |
dc.description.abstract | Technické vzdelávanie, ktorého dôležitou podmienkou kvality je rozvíjanie nielen technických zručností, technickej tvorivosti, technického myslenia, je aj zabezpečenie fyzickej a psychickej rovnováhy osobnosti učiaceho sa. V príspevku, ktorý je výstupom projektu VEGA č. 1/0550/22 sú prezentované výskumné zistenia, ktoré deklarujú, že ak žiak, študent, či učiteľ rozvíja svoje myslenie, zručnosti, tvorivosť a preukáže pozitívny vzťah k obsahom technického vzdelávania vo všetkých oblastiach rozvoja, dochádza k fyzickej a psychickej rovnováhe učiaceho sa a zároveň k prevencii rizikového správania. Skúmanie s použitím balíka výskumných metód (originálny dotazník, rozhovory, pretest, test, posttest a iné), na skúmanej vzorke 86 respondentov preukázalo štatistickú významnosť medzi skúmanými premennými. | sk |
dc.description.sponsorship | VEGA No. 1/0500/22 Current status, trends and problems in technical education at the lower and upper secondary level of the school, in the context of distance learning | en |
dc.format | 10 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická | cs |
dc.rights | © Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.subject | technické vzdělávání | cs |
dc.subject | žák | cs |
dc.subject | učitel | cs |
dc.subject | základní vzdělání | cs |
dc.subject | kognitivní, socioafektivní a psychomotorická stránka osobnosti | cs |
dc.subject | fyzická a psychická rovnováha | cs |
dc.subject | prevence rizikového chování | cs |
dc.title | Developing technical skills as a source of pupils’ physical and psychological balance | en |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | Technical education, the important condition of which is the development of technical skills, technical creativity, as well as technical thinking, is also meant to ensure the physical and psychological balance of the learner’s personality. The contribution, which is the output of the project VEGA no. 1/0550/22, includes presented research findings reporting that the state of a pupil, student or a teacher developing their thinking, skills, and creativity, and demonstrating a positive relationship with the content of technical education in all areas of development, creates the environment of a physical and psychological balance of the learner as well as prevents risk behavior. The research uses a set of research methods (original questionnaire, interviews, pre-test, test, post- test, and others) implemented on a sample of 86 examined respondents showing a statistical significance among the examined variables | en |
dc.subject.translated | technical education | en |
dc.subject.translated | pupil | en |
dc.subject.translated | teacher | en |
dc.subject.translated | primary education | en |
dc.subject.translated | cognitive, socioaffective and psychomotor side of personality | en |
dc.subject.translated | physical and psychological balance | en |
dc.subject.translated | prevention of risk behavior | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Číslo 2 (2022) Číslo 2 (2022) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Itev_2_2022-74-83.pdf | Plný text | 337,13 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/51141
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.