Název: | K rozvoji digitální kompetence žáků v předmětu ČJL při pedagogické praxi studentů |
Další názvy: | On Developing Digital Competences in the School Subject Czech Language and Literature during Teacher Training of Students |
Autoři: | Písková, Růžena Vejvodová, Jana |
Citace zdrojového dokumentu: | PÍSKOVÁ, R. VEJVODOVÁ, J. K rozvoji digitální kompetence žáků v předmětu ČJL při pedagogické praxi studentů. Český jazyk a literatura, 2022, roč. 72, č. 3, s. 110-119. ISSN: 0009-0786 |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Fraus |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/51153 |
ISSN: | 0009-0786 |
Klíčová slova: | pedagogická praxe;výuka na dálku;digitální gramotnost;klíčová kompetence;didaktika |
Klíčová slova v dalším jazyce: | pedagogical practice;distant learning;digital literacy;key competence;didactics |
Abstrakt: | Článek popisuje průběh blokové pedagogické praxe studentů realizované v rámci distančního studia v akademickém roce 2020/2021. Cvičení bylo tematicky zaměřeno na problematiku zvyšování digitální gramotnosti a počítačového myšlení. V souvislosti s revizí Rámcového vzdělávacího programu v oboru Informatika dostali stážisté za úkol vytvořit výukové materiály pokrývající tematické oblasti informatiky vhodné pro realizaci v hodinách českého jazyka a literatury. Výsledkem projektu bylo vytvoření portfolia výukových materiálů ověřených ve výuce a promítnutých na online společných setkáních se studenty, učiteli a katedrovými pedagogy. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The article describes the course of block pedagogical practice of students realized during the distance learning in the academic year 2020/2021. The practice was thematically focused on the issue of increasing digital literacy and computer thinking. In connection with the revision of the Framework Educational Program in the field of Informatics, trainees were given the task of creating educational materials covering thematic areas of informatics suitable to be implemented in Czech language and literature classes. As a result of the project there was created a portfolio of educational materials verified in classes and reflected at online joint meetings with students, teachers, and departmental teaching professionals. |
Práva: | Plný text není přístupný. © Fraus |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KČJ) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
Písková - Vejvodová, ČJL 72.pdf | 8,65 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/51153
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.