Název: | Metody` podderzhaniya psikhicheskoj aktivnosti obuchayushhikhsya pri osvoenii muzy`kal`ny`kh instrumentov v rezhime onlajn (na primere fortepiano) |
Další názvy: | Metody udržení duševní aktivity žáků při vývoji hudebních nástrojů online (na příkladu klavíru) |
Autoři: | Gvozdevskaia, Galina |
Citace zdrojového dokumentu: | GVOZDEVSKAIA, G. Metody` podderzhaniya psikhicheskoj aktivnosti obuchayushhikhsya pri osvoenii muzy`kal`ny`kh instrumentov v rezhime onlajn (na primere fortepiano). Muzykáľnoe iskústvo i obrazovánie, 2021, roč. 9, č. 3, s. 66-80. ISSN: 2309-1428 |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Moscow Pedagogical State University |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | 2-s2.0-85121235129 http://hdl.handle.net/11025/51589 |
ISSN: | 2309-1428 |
Klíčová slova: | duševní činnost;distanční výuka;výuka hry na klavír;metody E. J. Dalcrozeho;C. Orffea;Z. Kodalyho;D. Wuytaka;S. Suzukiho;japonská metoda shouga;indická metoda konnakol;poklep na tělo;muzikogram |
Klíčová slova v dalším jazyce: | umstvennaya deyatel`nost`;distanczionnoe obuchenie;obuchenie igre na fortepiano, metodika E`. Dzh. Dal`kroza;K. Orfa;Z. Kodali;D. Vujtaka;S. Sudzuki;yaponskij metod syoga;indijskij metod konnakol;telesnaya perkussiya;muzy`kogramma |
Abstrakt: | V stat`e pokazana vozmozhnost` i czelesoobraznost` ispol`zovaniya e`lementov evropejskikh i vostochny`kh metodik obshhego i professional`nogo muzy`- kal`nogo obrazovaniya v distanczionnom prepodavanii fortepiano dlya podderzha- niya optimal`nogo urovnya psikhicheskoj aktivnosti uchashhikhsya na zanyatii, sozdaniya uslovij ne tol`ko dlya progressa v formirovanii navy`kov igry` na instrumente, no i dlya raskry`tiya tvorcheskogo potencziala obuchayushhikhsya. Konczeptual`ny`e idei sta- t`i mogut by`t` ispol`zovany` takzhe v praktike distanczionnogo obucheniya igre i na drugikh muzy`kal`ny`kh instrumentakh. V rusle postavlennoj problemy` v stat`e ras- smatrivayutsya podkhody` E`. Zh. Dal`kroza, K. Orfa, Z. Kodaya, D. Vujtaka, S. Suzuki, yaponskij metod shouga, indijskij konnakol i dr. Avtorom obobshhyon metodicheskij opy`t prepodavaniya fortepiano v rezhime onlajn, privodyatsya strategii i soderzhatel`ny`e kharakteristiki sczenariev zanyatij, obosnovy`vaetsya czelesoobraznost` vklyucheniya metodov «Body Percussion», muzy`kogramm, ritmoslogov, ruchny`kh znakov sol`mizaczii. Osoboe vnimanie udelyaetsya metodu improvizaczii kak sredstvu povy`sheniya samooczenki uchashhikhsya pri distanczionnom obuchenii, privodyatsya algoritmy` organizaczii improvizaczionnoj aktivnosti. Článek ukazuje možnost a účelnost využití prvků evropských a východních metod obecné i odborné hudební výchovy ve výuce hry na klavír na dálku pro udržení optimální úrovně duševní aktivity žáků ve třídě, vytvoření podmínek nejen pro pokrok ve formování hry dovednosti na nástroji, ale také pro odhalení kreativních potenciálních studentů. Koncepční myšlenky lze také použít v praxi dálkového studia hry a dalších hudebních nástrojů. V souladu s nastoleným problémem jsou v článku rozebrány přístupy E. J. Dalcrozeho, C. Orffea, Z. Kodalyho, D. Wuytaka, S. Suzukiho, japonská metoda shouga, indický konnakol a t.d. Autor zobecňuje metodologické zkušenosti tzv. výuka hry na klavír online, poskytuje strategie a smysluplné charakteristiky scénářů tříd, je podložena vhodnost zahrrnutí metod "Body Percussion", hudebních gramů, rytmických slabik, manuálních znaků solmizace. Zvláštní pozornost je věnována metodě improvizace jako prostředku ke zvýšení sebevědomí studentů v distančním vzdělávání, jsou uvedeny algoritmy pro organizaci improvizační činnosti. |
Práva: | © Moscow Pedagogical State University |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KHK) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
Music3-2021.pdf | 5,08 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/51589
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.