Název: Songs of Dominick Argento and Their Use for the Teaching of Voice at Faculties of Education
Autoři: Procházková, Martina
Citace zdrojového dokumentu: Paedagogia Musica. 2023, č. 4, s. 21-36..
Datum vydání: 2023
Nakladatel: University of West Bohemia in Pilsen
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://hdl.handle.net/11025/52977
https://old.fpe.zcu.cz/khk/musica-paedagogia/Archiv/04_2023_Paedagogia_Musica.pdf
ISSN: 2788-2039 (print)
2788-2047 (online)
Klíčová slova: Dominick Argento;vokální tvorba;umělecká píseň;cyklus písní;sólový zpěv;terciární stupeň vzdělání
Klíčová slova v dalším jazyce: Dominick Argento;vocal creation;art song;song cycle;solo singing;tertiary grade of education
Abstrakt v dalším jazyce: The study will aim to characterize the songwriting of Dominick Argento (1927−2019), a leading American composer and Pulitzer Prize winner, and to outline the possibilities of its application in the education of solo singers in faculties of education. Argento’s songwriting is rich (he composed cycles for every voice except bass) but not well known and rarely performed in Europe. It may be due to the difficulty of some cycles and the fact that not all sheet music is readily available. Part of the study presents the musical compositions of Dominik Argento with a focus on songwriting, the characteristics of textual aspects of songs, and the composer’s approach to the musical treatment of song cycles. The second part of the study deals with using Dominik Argento’s songwriting in teaching voice at faculties of education. This section includes a short musical and interpretative analysis of selected songs and suggests specific compositions for voice study. The topic’s treatment benefits Central European vocal teachers and the professional public.
Práva: © Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 4 (2023)
Číslo 4 (2023)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
e-verze-22-37.pdfPlný text978,26 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
e-verze-uvod.pdfPlný text1,11 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/52977

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.