Název: | Dopad sociálních sítí na zabavní průmysl |
Další názvy: | The impact of social networks on entertainment industry |
Autoři: | Kuneš, Miroslav |
Vedoucí práce/školitel: | Vice William Bradley, Ph.D. |
Oponent: | Lancová Klára, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54013 |
Klíčová slova: | sociální sítě;intercultural toolbox;zábavní průmysl |
Klíčová slova v dalším jazyce: | social networks;intercultural toolbox;entertainment industry |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce je zaměřena na výzkum dopadu sociálních sítí na zábavní průmysl. Práce se zabývá různými online kontroverzemi, které nějakým způsobem ovlivnili zábavní průmysl. Ze začátku prozkoumává historii kontroverzních filmů, ze kterých se nadále přesouvá na historii sociálních sítí. Nadále se zabývá pohledem na historicky populární filmy, které by dnes pod pohledem sociálních sítí neobstály, jako například Green Mile (1999). V této části práce prochází skrze děj filmu a pomocí pohledu na dnešní sociální normy a na recenze filmu z doby vydání, které jsou porovnávány s novějšími recenzemi, upozorňuje na rasové stereotypy. Práce se následovně přesouvá a popisuje různé online hnutí, které vznikly na sociálních sítí, a které měli dopad na zábavní průmysl. Tyto hnutí vznikaly jak díky nespravedlnosti vůči lidem kteří byly odlišní od ostatních, tak díky chtivosti nadšených fanoušků dostat něco, co jim bylo odepřeno, jako například u online hnutí #ReleaseTheSnyderCut. Zde fanoušci filmu zjistili, že film který vyšel byl značně odlišný od originální vize, rozhodli se tedy že na sociálních sítí uspořádají hnutí, aby se pokusili donutit společnost Warner Bros. vydat prvotní verzi filmu. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This bachelor's thesis is focused on researching the impact of social media on the entertainment industry. The thesis examines various online controversies that have influenced the entertainment industry in some way. It begins by exploring the history of controversial films and then transitions to the history of social media. It further examines historically popular films that would not withstand scrutiny on social media today, such as "Green Mile" (1999). In this part of the thesis, it analyses the plot of the film and, through the lens of current social norms and reviews from the time of its release, which are compared to more recent reviews, highlights racial stereotypes. The thesis then moves on to describe various online movements that have emerged on social media and had an impact on the entertainment industry. These movements arose both due to injustices towards people who were different from others and due to the eagerness of passionate fans to obtain something that had been denied to them, such as the online movement #ReleaseTheSnyderCut. In this case, fans of a film discovered that the released version was significantly different from the original vision, so they decided to organize a movement on social media to try to persuade Warner Bros. to release the film's initial version. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAN) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Undergraduate_thesis_Kunes_Final.pdf | Plný text práce | 412,24 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Scan_pos_ved_Vice_Kunes.pdf | Posudek vedoucího práce | 47,5 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Scan_pos_opon_Lanc_Kunes.pdf | Posudek oponenta práce | 55,67 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Scan_prubeh_Kunes.pdf | Průběh obhajoby práce | 357,84 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/54013
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.