Název: | Zavádění zlomků a desetinných čísel na 1. stupni ZŠ |
Další názvy: | Implementing Fractions and Decimal Numbers in Primary School |
Autoři: | Demelová, Lucie |
Vedoucí práce/školitel: | Honzík Lukáš, PhDr. Ph.D. |
Oponent: | Frank Jan, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54074 |
Klíčová slova: | racionální čísla;zlomky;desetinná čísla;činnostní učení;didaktické hry;didaktické pomůcky |
Klíčová slova v dalším jazyce: | rational numbers;fractions;decimal numbers;action learning;didactical aids;didactical games |
Abstrakt: | Předložená diplomová práce se zaměřuje na zavedení zlomků a desetinných čísel na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se zabývá problematikou vymezení zlomků a desetinných čísel v kurikulárních dokumentech České republiky a popisuje možné způsoby matematického vyučování se zaměřením na transmisivní a konstruktivistické vyučování a činnostní učení. V závěru předkládá zlomky a desetinná čísla jako racionální čísla a věnuje se konkrétně jejich zavedení ve 2. období 1. stupně ZŠ na základě numerace a charakterizuje základní početní operace, které provádějí žáci daného období. V praktické části se diplomová práce orientuje na činnostní vytváření představy zlomku a desetinného čísla krok po kroku tak, jak jej může provádět učitel. Dále jsou prezentovány ukázky různých pomůcek a didaktických her, které slouží k upevnění představy zlomku a desetinného čísla a k názornému procvičování. Použití pomůcek a her je vyhodnoceno. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Submitted Master's thesis is focused on implementing fractions and decimal numbers in primary school. The theoretical part is concerned with delimitation of fractions and decimal numbers in the curriculum documents of the Czech Republic and describes possible ways of mathematical teaching focused on transmisive and constructivist teaching and action learning. The conclusion presents fractions and decimal numbers as rational numbers and describes their implementation during upper elementary school based on numeracy and describes basic number operations. The practical part is focused on fractions' imaginary and decimal numbers' action learning and functions as a step-by-step guide for teachers. Examples of teaching tools and aids and didactical games which can be used during fixation of fraction imagery are described in following part. Usage of teaching tools is evaluated. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KMT) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_L. Demelova.pdf | Plný text práce | 4,28 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PosudekOponentaSTAG.pdf | Posudek oponenta práce | 60,18 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PosudekVedoucihoSTAG.pdf | Posudek vedoucího práce | 63,08 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Demelova protokol.pdf | Průběh obhajoby práce | 347,78 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/54074
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.