Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ungr, Tomáš | |
dc.contributor.author | Moc, Pavel | |
dc.contributor.editor | Honzíková, Jarmila | |
dc.contributor.editor | Krotký, Jan | |
dc.date.accessioned | 2023-11-07T11:00:42Z | |
dc.date.available | 2023-11-07T11:00:42Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | HONZÍKOVÁ, Jarmila a Jan KROTKÝ, eds. Olympiáda techniky Plzeň 2023: Sborník abstraktů z mezinárodní studentské odborné konference: 23. 5. 2023 Plzeň. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2023, s. 22. | cs |
dc.identifier.isbn | 978-80-261-1157-3 | |
dc.identifier.uri | http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2023/05/ot2023-abstracts.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/54687 | |
dc.format | 1 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.rights | © Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.subject | inteligentní elektroinstalace | cs |
dc.subject | programování | cs |
dc.subject | základní školy | cs |
dc.subject | úkoly | cs |
dc.subject | simulace | cs |
dc.subject | ovládání osvětlení | cs |
dc.subject | tvorba barevných scén | cs |
dc.subject | ovládání vytápění, žaluzií | cs |
dc.subject | výsledky | cs |
dc.subject | výzkum | cs |
dc.subject | data | cs |
dc.subject | úspěšnost | cs |
dc.title | Intelligent wiring in technical education at primary school | en |
dc.title.alternative | Inteligentní elektroinstalace v technické výchově na ZŠ | cs |
dc.type | konferenční příspěvek | cs |
dc.type | conferenceObject | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | This work deals with intelligent wiring at home. Specifically, it investigates whether primary school students are capable of programming and using this advanced technology. A total of 10 tasks were created for the work and tested on primary school students. The tasks simulated real-life electrical installations and the students had 1.5 hours to complete them. The tasks included controlling lighting, creating colored scenes, controlling heating, and blinds. The tasks were designed to start from the easiest and progress to the most difficult. The results of the students' achievements were measured. The aim of this research is to determine whether it is possible to teach intelligent wiring automation at primary schools. The research data shows how individual students performed. Some students achieved 100 % success, while others only completed 2 out of the 10 tasks. | en |
dc.subject.translated | intelligent home electroinstallation | en |
dc.subject.translated | programming | en |
dc.subject.translated | primary schools | en |
dc.subject.translated | tasks | en |
dc.subject.translated | simulation | en |
dc.subject.translated | lighting control | en |
dc.subject.translated | creating color scenes | en |
dc.subject.translated | heating and blind control | en |
dc.subject.translated | results | en |
dc.subject.translated | research | en |
dc.subject.translated | data | en |
dc.subject.translated | success rate | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Konferenční příspěvky / Conference papers (KMT) Olympiáda techniky Plzeň 2023 Olympiáda techniky Plzeň 2023 |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
ot2023-abstracts_uvod_tiraz.pdf | Plný text | 468,09 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
ot2023-abstracts-22.pdf | Plný text | 173,98 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/54687
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.