Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorUngr, Tomáš
dc.contributor.authorMoc, Pavel
dc.contributor.editorHonzíková, Jarmila
dc.contributor.editorKrotký, Jan
dc.date.accessioned2023-11-07T11:00:42Z
dc.date.available2023-11-07T11:00:42Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationHONZÍKOVÁ, Jarmila a Jan KROTKÝ, eds. Olympiáda techniky Plzeň 2023: Sborník abstraktů z mezinárodní studentské odborné konference: 23. 5. 2023 Plzeň. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2023, s. 22.cs
dc.identifier.isbn978-80-261-1157-3
dc.identifier.urihttp://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2023/05/ot2023-abstracts.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/54687
dc.format1 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectinteligentní elektroinstalacecs
dc.subjectprogramovánícs
dc.subjectzákladní školycs
dc.subjectúkolycs
dc.subjectsimulacecs
dc.subjectovládání osvětlenícs
dc.subjecttvorba barevných scéncs
dc.subjectovládání vytápění, žaluziícs
dc.subjectvýsledkycs
dc.subjectvýzkumcs
dc.subjectdatacs
dc.subjectúspěšnostcs
dc.titleIntelligent wiring in technical education at primary schoolen
dc.title.alternativeInteligentní elektroinstalace v technické výchově na ZŠcs
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeconferenceObjecten
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThis work deals with intelligent wiring at home. Specifically, it investigates whether primary school students are capable of programming and using this advanced technology. A total of 10 tasks were created for the work and tested on primary school students. The tasks simulated real-life electrical installations and the students had 1.5 hours to complete them. The tasks included controlling lighting, creating colored scenes, controlling heating, and blinds. The tasks were designed to start from the easiest and progress to the most difficult. The results of the students' achievements were measured. The aim of this research is to determine whether it is possible to teach intelligent wiring automation at primary schools. The research data shows how individual students performed. Some students achieved 100 % success, while others only completed 2 out of the 10 tasks.en
dc.subject.translatedintelligent home electroinstallationen
dc.subject.translatedprogrammingen
dc.subject.translatedprimary schoolsen
dc.subject.translatedtasksen
dc.subject.translatedsimulationen
dc.subject.translatedlighting controlen
dc.subject.translatedcreating color scenesen
dc.subject.translatedheating and blind controlen
dc.subject.translatedresultsen
dc.subject.translatedresearchen
dc.subject.translateddataen
dc.subject.translatedsuccess rateen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference papers (KMT)
Olympiáda techniky Plzeň 2023
Olympiáda techniky Plzeň 2023

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
ot2023-abstracts_uvod_tiraz.pdfPlný text468,09 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ot2023-abstracts-22.pdfPlný text173,98 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54687

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.