Název: | Online courses and silent students |
Další názvy: | Diadiktyaka mathimata kai siopiloi foitites |
Autoři: | Griva, Anastasia Mitroulia, Maria Armakolas, Stefanos |
Citace zdrojového dokumentu: | HONZÍKOVÁ, Jarmila a Jan KROTKÝ, eds. Olympiáda techniky Plzeň 2023: Sborník abstraktů z mezinárodní studentské odborné konference: 23. 5. 2023 Plzeň. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2023, s. 23-24. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2023/05/ot2023-abstracts.pdf http://hdl.handle.net/11025/54688 |
ISBN: | 978-80-261-1157-3 |
Klíčová slova: | tiší studenti;období pandemie;online kurzy;distanční výuka;interakce;komunikace;výuka;učení |
Klíčová slova v dalším jazyce: | silent students;pandemic period;online courses;distance learning;interaction;communication;teaching;learning |
Abstrakt v dalším jazyce: | During the Covid-19 lockdown, all teaching staff and students in Greek Universities were forced to adopt a different way of teaching and learning by adapting to online courses. Silent students are seen as passive learners or even as having difficulty with basic thinking or lacking understanding. Research in online education highlights tacit participation as a critical factor that educators should take seriously. In this research, we studied the "silence" of students in online lectures at the University of Patras. The main purpose of this paper is to understand why a group of students remain silent in their online courses or lack verbal participation. At the same time, some solutions are proposed for more effective online chat/communication and to improve distance education. The study analyzed data obtained from questionnaires distributed to a sample of 100 students. The results showed that student silence was common in online courses. However, students reported three perceptions of the cause of silence, namely, student-related factors, teacher-related factors, and cultural factors. These findings add to the academic literature on engagement in classroom interaction and inform about the various difficulties’ teachers have as they try to orchestrate discussions during their online teaching. |
Práva: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Vyskytuje se v kolekcích: | Olympiáda techniky Plzeň 2023 Olympiáda techniky Plzeň 2023 |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
ot2023-abstracts_uvod_tiraz.pdf | Plný text | 468,09 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
ot2023-abstracts-24-25.pdf | Plný text | 177,78 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/54688
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.