Název: | Životní cesty mladých lidí s mentálním postižením v období přechodu ze školy do dospělosti. Analýza uplatnění absolventů vybrané střední školy |
Další názvy: | Life journeys of young people with intellectual disabilities in the transition from school to adulthood. Analysis of the lived experience of high school graduates |
Autoři: | Jandová, Tereza |
Vedoucí práce/školitel: | Káňová Šárka, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Kaňák Jan, Mgr. Bc. Ph.D. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56289 |
Klíčová slova: | lidé s mentálním postižením;životní cesty;speciálně vzdělávací potřeby;podpůrná opatření;střední škola;dospělost |
Klíčová slova v dalším jazyce: | people with intellectual disabilities;life paths;special educational needs;support measures;secondary school;adulthood |
Abstrakt: | Tématem této bakalářské práce je mapování životních cest mladých lidí s mentálním postižením v období přechodu ze školy do dospělosti. Spojila jsem se se střední školou, která vyučuje obory kategorie E, pro provedení výzkumného šetření na jejich žádost. Hlavním cílem bylo "Zjistit, jaké jsou možnosti či meze uplatnění absolventů ze středních škol s obory E pro osoby s mentálním postižením". Pro získání dat jsem oslovila jsem absolventy této školy z let 2019-2023, kterým byla přidělena podpůrná opatření z důvodu mentálního postižení a následně jsem zvolila dvě výzkumné metody - telefonické dotazovaní a polostrukturované rozhovory formou životních příběhů. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The topic of this bachelor thesis is mapping the life paths of young people with intellectual disabilities during the transition from school to adulthood. I have contacted a secondary school that teaches category E subjects to carry out a research investigation at their request. The main aim was "To find out what are the opportunities or limitations of graduates from secondary schools with E subjects for people with intellectual disabilities". To collect data, I approached the graduates of this school from 2019-2023 who were assigned support measures due to intellectual disability and then I chose two research methods - telephone interviewing and semi-structured interviews in the form of life stories. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace_Tereza Jandova_ 2024 finalni verze.pdf | Plný text práce | 485,98 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Posudek vedouci_BP Jandova_final.pdf | Posudek vedoucího práce | 115,06 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
oponent_Jandova.pdf | Posudek oponenta práce | 181,4 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
JANDOVA_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 109,91 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/56289
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.