Název: Životní cesty mladých lidí s mentálním postižením v období přechodu ze školy do dospělosti. Analýza uplatnění absolventů vybrané střední školy
Další názvy: Life journeys of young people with intellectual disabilities in the transition from school to adulthood. Analysis of the lived experience of high school graduates
Autoři: Jandová, Tereza
Vedoucí práce/školitel: Káňová Šárka, Mgr. Ph.D.
Oponent: Kaňák Jan, Mgr. Bc. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56289
Klíčová slova: lidé s mentálním postižením;životní cesty;speciálně vzdělávací potřeby;podpůrná opatření;střední škola;dospělost
Klíčová slova v dalším jazyce: people with intellectual disabilities;life paths;special educational needs;support measures;secondary school;adulthood
Abstrakt: Tématem této bakalářské práce je mapování životních cest mladých lidí s mentálním postižením v období přechodu ze školy do dospělosti. Spojila jsem se se střední školou, která vyučuje obory kategorie E, pro provedení výzkumného šetření na jejich žádost. Hlavním cílem bylo "Zjistit, jaké jsou možnosti či meze uplatnění absolventů ze středních škol s obory E pro osoby s mentálním postižením". Pro získání dat jsem oslovila jsem absolventy této školy z let 2019-2023, kterým byla přidělena podpůrná opatření z důvodu mentálního postižení a následně jsem zvolila dvě výzkumné metody - telefonické dotazovaní a polostrukturované rozhovory formou životních příběhů.
Abstrakt v dalším jazyce: The topic of this bachelor thesis is mapping the life paths of young people with intellectual disabilities during the transition from school to adulthood. I have contacted a secondary school that teaches category E subjects to carry out a research investigation at their request. The main aim was "To find out what are the opportunities or limitations of graduates from secondary schools with E subjects for people with intellectual disabilities". To collect data, I approached the graduates of this school from 2019-2023 who were assigned support measures due to intellectual disability and then I chose two research methods - telephone interviewing and semi-structured interviews in the form of life stories.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace_Tereza Jandova_ 2024 finalni verze.pdfPlný text práce485,98 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Posudek vedouci_BP Jandova_final.pdfPosudek vedoucího práce115,06 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent_Jandova.pdfPosudek oponenta práce181,4 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
JANDOVA_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce109,91 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56289

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.