Název: | Návrh konstrukce pro zvedání kolejových vozidel. |
Další názvy: | Engineering design of a lifting device for rail vehicles. |
Autoři: | Kouřil, Martin |
Vedoucí práce/školitel: | Formánek Josef, Doc. Ing. Ph.D. |
Oponent: | Prokeš Jan, Ing. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56791 |
Klíčová slova: | zvedák; patkový zvedák; kolejová vozidla; zvedací mechanismus;trapézový šroub |
Klíčová slova v dalším jazyce: | jack; foot lifter; rail vehicles; lifting mechanism;trapezoidal screw |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem zařízení pro zvedání kolejových vozidel. V navrženém zařízení jsou zabudovány dva zvedací mechanismy s nosností 12 a 5 tun. Tato konstrukce dále obsahuje zabudovaný příčný posuv pro umožnění zvedání kolejových vozidel různých rozchodů. V této práci jsou navrženy 4 koncepční alternativy, především z hlediska jejich zvedacích mechanismů. U těchto navržených alternativ je provedeno hodnocení vzájemné konkurenceschopnosti a poté jsou zhodnoceny jejich rizikové, silné a slabé stránky. Na základě tohoto hodnocení je vybrána nejvhodnější alternativa, u které jsou oba zvedací mechanismy zvedány trapézovými šrouby. Tato alternativa je dále konstrukčně zpracována a následně jsou provedeny pevnostní výpočty. Na závěr je vypracována výkresová dokumentace pro vybrané sestavy a součásti. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The diploma thesis deals with the structural design of equipment for lifting rolling stock. Two lifting mechanisms with a load capacity of 12 and 5 tons are built into the designed device. This structure also contains a built-in cross-feed to enable the lifting of rolling stock of different gauges. In this work, 4 conceptual alternatives are proposed, mainly in terms of their lifting mechanisms. For these proposed alternatives, an evaluation of their mutual competitiveness is carried out, and then their risks, strengths and weaknesses are evaluated. Based on this evaluation, the most suitable alternative is selected, where both lifting mechanisms are lifted by trapezoidal screws. This alternative is further structurally processed and subsequently strength calculations are carried out. At the end, drawing documentation is prepared for selected assemblies and components. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KKS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Navrh konstrukce pro zvedani kolejovych vozidel.pdf | Plný text práce | 27,94 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PosudekVedoucihoSTAG-FormanekJ-17055.pdf | Posudek vedoucího práce | 58,31 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PosudekOponentaSTAG-ProkesJ-293646.pdf | Posudek oponenta práce | 55,2 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdf | Průběh obhajoby práce | 38,55 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PRILOHY_Navrh_konstrukce_pro_zvedani_kolejovych_vozidel.pdf | VŠKP - příloha | 6,29 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/56791
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.