Název: | Standardizace české jazykové verze dotazníku KINDL |
Další názvy: | Standardization of the Czech language version of the KINDL questionnaire |
Autoři: | Hubka, Ondřej |
Vedoucí práce/školitel: | Čepička Ladislav, Doc. Ph.D. |
Oponent: | Kavalířová Gabriela, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56908 |
Klíčová slova: | psychomotorické vlastnosti;dotazník;překlad;mezikulturní adaptacem psychické zdraví;předškolní věk |
Klíčová slova v dalším jazyce: | psychometric properties;questionnaire;translation;intercultural adaptation;mental health;preschool aged children |
Abstrakt: | Úvod: Obecná kvalita života jde ruku v ruce s fyzickým a duševním zdravím. Sebehodnocení zdravotního stavu může velmi účinně odhadnout možné psychické problémy či predikovat sebevraždu. Cíl práce: Vytvořit české jazykové verze dotazníků KINDL children a KINDL parents. Metody: Obsahová analýza pro vytvoření systematického přehledu literatury podle pravidel PRISMA. Překlad dvou dotazníků z anglického do českého jazyka a uskutečnění prvotní evaluace. Kvantitativní metoda dotazníkového šetření byla použita pro sběr dat k následné statistické analýze, díky které jsme vypočetli psychometrické vlastnosti obou hodnoticích nástrojů. Výsledky: Kindl parents CVI = 0.83, Kindl children CVI = 0.81. Reliabilita Kindl parents Item RELIABILITY = 0.85 a Kindl children Item RELIABILITY = 0.73. Pearsonův korelační koeficient r = 0.15. Věcná významnost = 2.25 %. Závěr: Psychometrické vlastnosti obou hodnoticích nástrojů - Kindl parents i Kindl children jsou dostačující, a tak mohou být oba nástroje použity v České republice napříč školkami a dětskými skupinami ke zjišťování psychické pohody dětí v předškolním věku. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Introduction: General quality of life goes hand in hand with physical and mental health. Self-assessment of health status can very effectively predict possible psychological problems or predict suicide. Aim of the study: To develop Czech language versions of the KINDL children and KINDL parents questionnaires. Methods: Translation of the two questionnaires from English into Czech and conducting an initial evaluation. The quantitative method of questionnaire survey was used to collect data for subsequent statistical analysis to calculate the psychometric properties of the two assessment instruments. Results: Kindl parents CVI = 0.83, Kindl children CVI = 0.81. Kindl parents Item Reliability = 0.85 and Kindl children Item Reliability = 0.73. Pearson correlation coefficient r = 0.15. Significance = 2.25%. Conclusion: The psychometric properties of both assessment instruments - Kindl parents and Kindl children - are sufficient and thus both instruments can be used in the Czech Republic across kindergartens and preschools to determine the psychological well-being of preschool children. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KTV) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_Ondrej_Hubka.pdf | Plný text práce | 1,57 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
posudek-OP-Hubka 2024.doc | Posudek oponenta práce | 237,5 kB | Microsoft Word | Zobrazit/otevřít |
Hubka.pdf | Posudek vedoucího práce | 150,12 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hubka O..pdf | Průběh obhajoby práce | 24,57 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kindl_children_vysledny_preklad_korektura.pdf | VŠKP - příloha | 456,5 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Kindl_parents_vysledny_preklad_korektura.pdf | VŠKP - příloha | 504,21 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/56908
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.