Název: | Sebepoškozování žáků na ZŠ |
Další názvy: | Self-harm of pupils at primary school |
Autoři: | Hessová, Adéla |
Vedoucí práce/školitel: | Klimtová Václava, Mgr. |
Oponent: | Zachová Markéta, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56921 |
Klíčová slova: | sebepoškozování;záměrné sebepoškozování;sebezraňování;sebepoškozující chování;prevence sebepoškozování;krizová intervence;metodik primární prevence;školní poradenské pracoviště;školní věk;základní škola |
Klíčová slova v dalším jazyce: | self-harm;intentional self-harm;self-injury;self-injurious behavior;prevention of self-harm;crisis intervention;primary prevention methodology;school counseling center;school age;primary school |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá problematikou záměrného sebepoškozování žáků základních škol. Cílem práce bylo zmapovat, zda jsou učitelé základních škol v Plzni schopni podle identifikačních znaků a projevů rozpoznat sebepoškozování u žáků a adekvátně postupovat v řešení situace. Teoretická část se věnuje problematice sebepoškozujícího chování a vychází z kompilace odborných zdrojů. Praktická část obsahuje kvantitativně-kvalitativní výzkumné šetření. Výzkum byl realizován pomocí dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů. Cílem výzkumného šetření bylo získat ucelený pohled na disponibilitu pedagogů v oblasti zkoumané problematiky. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The thesis deals with the issue of deliberate self-harm of primary school pupils. The aim of the thesis was to map whether primary school teachers in Pilsen are able to recognize self-harm in pupils according to identifying signs and manifestations and to adequately deal with the situation. The theoretical part is devoted to the issue of self-injurious behaviour and is based on a compilation of professional sources. The practical part includes a quantitative-qualitative research investigation. The research was carried out using a questionnaire survey and interviews. The aim of the research investigation was to get a comprehensive view of the teachers' availability in the field of the studied issue. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Hessova_Adela_Diplomova_prace_KPG_2024.pdf | Plný text práce | 1,96 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
posudek oponenta_DP_A. Hessova.pdf | Posudek oponenta práce | 302,37 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hessova - vedouci.docx | Posudek vedoucího práce | 99,92 kB | Microsoft Word XML | Zobrazit/otevřít |
Hessova A..pdf | Průběh obhajoby práce | 41,85 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/56921
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.