Název: Sebepoškozování žáků na ZŠ
Další názvy: Self-harm of pupils at primary school
Autoři: Hessová, Adéla
Vedoucí práce/školitel: Klimtová Václava, Mgr.
Oponent: Zachová Markéta, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56921
Klíčová slova: sebepoškozování;záměrné sebepoškozování;sebezraňování;sebepoškozující chování;prevence sebepoškozování;krizová intervence;metodik primární prevence;školní poradenské pracoviště;školní věk;základní škola
Klíčová slova v dalším jazyce: self-harm;intentional self-harm;self-injury;self-injurious behavior;prevention of self-harm;crisis intervention;primary prevention methodology;school counseling center;school age;primary school
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou záměrného sebepoškozování žáků základních škol. Cílem práce bylo zmapovat, zda jsou učitelé základních škol v Plzni schopni podle identifikačních znaků a projevů rozpoznat sebepoškozování u žáků a adekvátně postupovat v řešení situace. Teoretická část se věnuje problematice sebepoškozujícího chování a vychází z kompilace odborných zdrojů. Praktická část obsahuje kvantitativně-kvalitativní výzkumné šetření. Výzkum byl realizován pomocí dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů. Cílem výzkumného šetření bylo získat ucelený pohled na disponibilitu pedagogů v oblasti zkoumané problematiky.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis deals with the issue of deliberate self-harm of primary school pupils. The aim of the thesis was to map whether primary school teachers in Pilsen are able to recognize self-harm in pupils according to identifying signs and manifestations and to adequately deal with the situation. The theoretical part is devoted to the issue of self-injurious behaviour and is based on a compilation of professional sources. The practical part includes a quantitative-qualitative research investigation. The research was carried out using a questionnaire survey and interviews. The aim of the research investigation was to get a comprehensive view of the teachers' availability in the field of the studied issue.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Hessova_Adela_Diplomova_prace_KPG_2024.pdfPlný text práce1,96 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
posudek oponenta_DP_A. Hessova.pdfPosudek oponenta práce302,37 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hessova - vedouci.docxPosudek vedoucího práce99,92 kBMicrosoft Word XMLZobrazit/otevřít
Hessova A..pdfPrůběh obhajoby práce41,85 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56921

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.