Název: Hodnocení environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty (EVVO) na druhém stupni ZŠ
Další názvy: Evaluation of environmental education, education and awarness (EVVO) of the second level of elementary school
Autoři: Marešová, Klára
Vedoucí práce/školitel: Ščerba Eduard, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56993
Klíčová slova: environmentální výchova a osvěta;základní vzdělávání;vzdělávací program;ochrana životního prostředí;škola
Klíčová slova v dalším jazyce: environmental education and awareness;primary education;education programme;protection of the environment;school
Abstrakt: Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu environmentální výchovy, osvěty a vzdělávání (EVVO) na druhém stupni základních škol v České republice. Práce se skládá z teoretické části, která uvádí čtenáře do problematiky environmetální výchovy a části praktické, která je seznámí s vlastními postoji žáků. Teoretická část práce se zabývá představením konceptu EVVO, jeho implementaci v rámci rámcového a školního vzdělávacího programu. Zájem je směřován také k historickému vniku EVVO a jeho dalšímu vývoji. Významnou částí práce je tvorba a distribuce dotazníků mezi žáky druhého stupně základních škol, jejímž hlavním cílem bylo zhodnotit jejich povědomí a postoj k tématům spojeným s ochranou životního prostředí. Analýza dotazníkového šetření ukazuje, že žáci projevují zájem o tato témata, zároveň ale nejsou dostatečně informováni o této problematice. Naznačuje to však potenciál dalšího vývoje environmentální výchovy v rámci výuky na druhém stupni základních škol.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis focuses on the analysis of environmental education, awareness and education (EVVO) at the second level of primary school in the Czech Republic. The thesis consists of a theoretical part that introduces the Reader to the issues of environmental education and a practical part that introduces the students own attitudes. The theoretical part of the thesis deals with the introduction of the concept of EVVO, its implementation within the framework and school curriculum. Interest is also directed towards the historical emergence of EVVO and its further development. An important part of the thesis is the development and distribution of questionnaires among second grade pupils of primary school, the main aim of which was to assess their awareness and attitude towards environmental protection issues. The analysis of the questionnaire survey shows that pupils show interest in these topics, but at the same time they are not sufficiently informed about this issue. However, this indicates the potential for further development of environmental education in the context of teaching at the second level of primary schools.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (CBG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska_prace_Maresova_Klara.pdfPlný text práce1,2 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Maresova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce1,02 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Maresova_oponent.pdfPosudek oponenta práce99,45 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Maresova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce161,61 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP_Maresova_priloha_dotaznik.pdfVŠKP - příloha798,67 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56993

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.