Název: | GPU Cache Flush Minimization In Render Graph Systems |
Autoři: | Sandu, Roman Shcherbakov, Alexandr |
Citace zdrojového dokumentu: | Journal of WSCG. 2024, vol. 32, no. 1-2, p. 71-78. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/57346 |
ISSN: | 1213 – 6972 1213 – 6980 (CD-ROM) 1213 – 6964 (on-line) |
Klíčová slova: | vykreslení grafu;GPU;bariéra;rámečkový graf;render pass;Vulkan;dx12;renderer založený na dlaždicích |
Klíčová slova v dalším jazyce: | frame graph;render graph;GPU;barrier;render pass;Vulkan;dx12;tile based deferred renderer |
Abstrakt v dalším jazyce: | Modern graphics APIs expose control over the infamously non-coherent GPU caches to application programmers through the mechanisms of pipeline barriers and render passes. A developer is then asked to group together their GPU computations based on memory access patterns such that cache flushes and invalidations are minimized, but render graph systems enable automation of this process. In this paper, we study the problem of finding an optimal execution order for a frame graph to minimize the amount of render pass breaks, which in turn minimizes cache control operations. We formulate and analyze a novel NP-complete problem MLGP and use it to propose an approach to render pass merging that results in 30% less render pass breaks when compared to previous works. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | Volume 32, number 1-2 (2024) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
B43-2024.pdf | Plný text | 742,39 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/57346
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.