Název: GPU Cache Flush Minimization In Render Graph Systems
Autoři: Sandu, Roman
Shcherbakov, Alexandr
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2024, vol. 32, no. 1-2, p. 71-78.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://hdl.handle.net/11025/57346
ISSN: 1213 – 6972
1213 – 6980 (CD-ROM)
1213 – 6964 (on-line)
Klíčová slova: vykreslení grafu;GPU;bariéra;rámečkový graf;render pass;Vulkan;dx12;renderer založený na dlaždicích
Klíčová slova v dalším jazyce: frame graph;render graph;GPU;barrier;render pass;Vulkan;dx12;tile based deferred renderer
Abstrakt v dalším jazyce: Modern graphics APIs expose control over the infamously non-coherent GPU caches to application programmers through the mechanisms of pipeline barriers and render passes. A developer is then asked to group together their GPU computations based on memory access patterns such that cache flushes and invalidations are minimized, but render graph systems enable automation of this process. In this paper, we study the problem of finding an optimal execution order for a frame graph to minimize the amount of render pass breaks, which in turn minimizes cache control operations. We formulate and analyze a novel NP-complete problem MLGP and use it to propose an approach to render pass merging that results in 30% less render pass breaks when compared to previous works.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
© Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 32, number 1-2 (2024)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
B43-2024.pdfPlný text742,39 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/57346

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.