Název: | Measuring the Influence of Alcohol Consumption on Presence in Virtual Reality Measuring the Influence of Alcohol Consumption on Presence in Virtual Reality |
Autoři: | Genz, Fabio Dreer, Fabian Krötz, Florian D’Amelio, Marco Kranzlmüller, Dieter |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG 2024: full papers proceedings: 32. International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision, p. 177-186. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/57390 |
ISSN: | 2464–4625 (online) 2464–4617 (print) |
Klíčová slova: | virtuální realita;přítomnost;konzumace alkoholu;interakce člověk-počítač;hry |
Klíčová slova v dalším jazyce: | virtual reality;presence;alcohol consumption;human-computer-interaction;games |
Abstrakt v dalším jazyce: | We examine the influence of alcohol consumption on presence in Virtual Reality (VR) with both subjective and ob jective data. To measure the level of presence in VR we propose a method using four self-developed indicators, two subjective (Flow, Subjective Behaviour) and two objective ones (Objective Behaviour, Performance). To assess the validity of our method, we conducted a user study (n = 20). Although results show no significant correlations, we reveal two potential research gaps regarding the general threshold for measurable effects of alcohol consumption in VR and eventual gender differences. Besides the two research gaps, we show three further approaches for future work. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG 2024: Full Papers Proceedings |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
B97-2024.pdf | Plný text | 1,41 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/57390
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.