Název: On improving kd-trees for ray shooting
Autoři: Havran, Vlastimil
Bittner, Jiří
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2002, vol. 10, no. 1-2, p. 209-216.
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2002/Papers_2002/F43.pdf
http://hdl.handle.net/11025/5980
ISSN: 1213-6972 (print)
1213-6980 (CD-ROM)
1213-6964 (online)
Klíčová slova: snímání paprsku;vrhání paprsku;prostorové datové struktury;výstřižek;kd strom
Klíčová slova v dalším jazyce: ray shooting;ray casting;spatial data structures;clipping;kd tree
Abstrakt: We introduce a robust tracking procedure for a regular pattern marked on a flexible moving surface such as cloth. A video of an actor performing a range of motions is processed with our algorithm to yield a dynamic geometric representation. The system is capable of maintaining the tracked grid structure for long periods of time without quality deterioration, and requires minimal user interaction. It has been tested on videos of an actor dressed in a specially marked T-shirt and behaves favorably with the presence of self-occlusions, self-shadowing and folding of the cloth. The focus of this paper is on single camera video sequence processing, even though 3D shape reconstruction with multiple cameras is the motivating goal.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 10, number 1-2 (2002)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
F43.pdfPlný text234,81 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/5980

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.