Název: | Fast algorithm for creating image-based stereo images |
Autoři: | Kozankiewicz, Przemysław |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG '2002: Short Communication Papers: The 10-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2002, 4.-8. February 2002 Plzeň: Conference proceedings, p. 59-65. |
Datum vydání: | 2002 |
Nakladatel: | UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/wscg2002/Papers_2002/A67.pdf http://hdl.handle.net/11025/6036 |
ISBN: | 1213-6972 (hardcopy) 1213-6980 (CD-ROM) 1213-6964 (on-line) |
Klíčová slova: | stereo vidění;vykreslování;deformace |
Klíčová slova v dalším jazyce: | stereo-vision;rendering;warping |
Abstrakt: | The process that creates stereo images typically takes from 1.5 to 2 times longer than the algorithm for mono images. This paper presents a fast image-based algorithm for computing stereo images, that needs a little more time than the algorithm for mono images. The presented algorithm uses a single image with depth information (e.g. z-buffer) as an input and produces two images for left and right eye. This algorithm is a simplification of the 3D warping algorithm. |
Práva: | © UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG '2002: Short Communication Papers |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
A67.pdf | Plný text | 615,27 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/6036
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.