Název: | Real-time clothing: geometry and physics |
Autoři: | Rudomín, Isaac Castillo, José Luis |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG '2002: Posters: The 10-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2002, 4.-8. February 2002 Plzeň, p. 45-48. |
Datum vydání: | 2002 |
Nakladatel: | UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/wscg2002/Papers_2002/E31.pdf http://hdl.handle.net/11025/6077 |
ISBN: | 80-903100-0-1 |
Klíčová slova: | fyzikálně založené modelování;částicové systémy;počítačová simulace;oblečení |
Klíčová slova v dalším jazyce: | physically based modelling;particle systems;computer simulation;clothing |
Abstrakt: | This paper describes a technique that allows pieces of clothing to be placed over an animated articulated character in real-time. In order to do this, the character to be dressed must be approximated using a hierarchy of ellipsoids. The pieces of clothing are represented using mass-spring particle systems; the particles move by applying dynamic forces to them and integrating the system with an explicit method. Penetration of the character’s ellipsoids by any particle are avoided; to facilitate and accelerate these calculations the ellipsoids are arranged in groups and an adjacency graph is constructed between these groups. This method is fast enough to deliver real-time performance on mid-range PCs and workstations, using only portable and standard C++ and OpenGL code. |
Práva: | © UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG '2002: Posters |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
E31.pdf | Plný text | 211,12 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/6077
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.