Název: A background-priority discrete boundary triangulation method
Autoři: Loke, Robert Edward
Jansen, Frederik W.
du Buf, Hans
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2006: Short Papers Proceedings: The 14-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2006: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, January 31 - February 2, 2006, p. 53-60.
Datum vydání: 2006
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2006/Papers_2006/Short/!WSCG2006_Short_Proceedings_Final.pdf
http://hdl.handle.net/11025/6596
ISBN: 80-86943-05-4
Klíčová slova: objemové modely;počítačem podporované projektování;výpočetní geometrie;zpracování obrazu
Klíčová slova v dalším jazyce: volume models;computer aided design;computational geometry;image processing
Abstrakt: Discrete boundary triangulation methods generate triangular meshes through the centers of the boundary voxels of a volumetric object. At some voxel configurations it may be arbitrary whether a part of the volume should be included in the object or could be classified as background. Consequently, important details such as concave and convex edges and corners are not consistently preserved in the describing geometry. We present a “background priority” version of an existing “object priority” algorithm [6]. We show that the ad hoc configurations of the well-known Discretized Marching Cubes algorithm [13] can be derived from our method and that a combined triangulation with “object priority” and “background priority” better would preserve object details.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2006: Short Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Loke.pdfPlný text1,01 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6596

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.