Název: Paving Procedural Roads with Pixel Shaders
Autoři: Loviscach, Jörn
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2005: Full Papers: The 13-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2005 in co-operation with EUROGRAPHICS: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, p. 39-46.
Datum vydání: 2005
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2005/Papers_2005/Full/!WSCG2005_Full_Proceedings_Final.pdf
http://hdl.handle.net/11025/10950
ISBN: 80-903100-7-9
Klíčová slova: simulátor řízení;implicitní křivky;offsetové křivky;pixelová stínidla
Klíčová slova v dalším jazyce: driving simulator;implicit curves;offset curves;pixel shaders
Abstrakt: Modern graphics hardware can be used to create procedural geometry. Our proposal details an optimized method to form roads and similar 3D objects by cookie-cutting them from slightly oversized polygons. The roads follow spline-like curves on a plane. The curves and their offset variants are cast into an approximated, implicit description. This can efficiently be evaluated within a pixel shader to discard pixels that are part of the oversized polygons but not part of the roads. Our method guarantees smooth geometry and smooth texturing. To achieve comparable results with roads formed from polygons in the usual way requires level-of-detail or similar mechanisms which not only complicate development and scene management, but also add load on the CPU.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2005: Full Papers

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Loviscach.pdfPlný text724,11 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Loviscach.mpgVideo2,22 MBMPEGZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/10950

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.