Název: | Interactive Ray Tracing Client |
Autoři: | Radziszewski, Michal Alda, Witold Boryczko, Krzysztof |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG 2010: Communication Papers Proceedings: 18th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS, p. 271-278. |
Datum vydání: | 2010 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/WSCG2010/Papers_2010/!_2010_Short-proceedings.pdf http://hdl.handle.net/11025/11070 |
ISBN: | 978-80-86943-87-9 |
Klíčová slova: | real-time globální osvětlení;Monte Carlo;sledování paprsku;programování grafických procesorů |
Klíčová slova v dalším jazyce: | real-time global illumination;Monte Carlo;ray tracing;graphic processing units programming |
Abstrakt: | In this paper we present an interactive GPU-based, GUI client, working with rendering server employing ray tracing based global illumination. The client is designed to guarantee interactivity (namely 1/60sec response time) no matter how slow the rendering server is. The client dynamically adjusts image resolution to match the server performance and complexity of the rendered scene. When the scene is modified, the image may appear out of focus and noisy, depending on the machine computational power, but usually is readable. With no interrupt from the client, the image is progressively improved with new data from the server. The system expliots hybrid programming model – CPU for the server and GPU for the client. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG 2010: Communication Papers Proceedings |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Radziszewski.pdf | Plný text | 971,73 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/11070
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.