Název: Interactive Ray Tracing Client
Autoři: Radziszewski, Michal
Alda, Witold
Boryczko, Krzysztof
Citace zdrojového dokumentu: WSCG 2010: Communication Papers Proceedings: 18th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS, p. 271-278.
Datum vydání: 2010
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2010/Papers_2010/!_2010_Short-proceedings.pdf
http://hdl.handle.net/11025/11070
ISBN: 978-80-86943-87-9
Klíčová slova: real-time globální osvětlení;Monte Carlo;sledování paprsku;programování grafických procesorů
Klíčová slova v dalším jazyce: real-time global illumination;Monte Carlo;ray tracing;graphic processing units programming
Abstrakt: In this paper we present an interactive GPU-based, GUI client, working with rendering server employing ray tracing based global illumination. The client is designed to guarantee interactivity (namely 1/60sec response time) no matter how slow the rendering server is. The client dynamically adjusts image resolution to match the server performance and complexity of the rendered scene. When the scene is modified, the image may appear out of focus and noisy, depending on the machine computational power, but usually is readable. With no interrupt from the client, the image is progressively improved with new data from the server. The system expliots hybrid programming model – CPU for the server and GPU for the client.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG 2010: Communication Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Radziszewski.pdfPlný text971,73 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11070

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.