Title: | Premeny technického vzdelavania v rámci školských reforiem |
Other Titles: | Transformation of technical education within school reform |
Authors: | Bánesz, Gabriel |
Citation: | HONZÍKOVÁ, Jarmila ed.; KROTKÝ, Jan ed. Olympiáda techniky Plzeň 2014 20.–21.5. 2014: sborník příspěvků z mezinárodní studentské odborné a vědecké konference. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2014, s. [1-6]. ISBN 978-80-261-0372-1. |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://www.fpe.zcu.cz/kmt/kat/olympiada_techniky/2014/2014.html http://hdl.handle.net/11025/16623 |
ISBN: | 978-80-261-0372-1 |
Keywords: | technická výchova;Slovensko;základní školy |
Keywords in different language: | technical education;Slovakia;primary schools |
Abstract in different language: | Východiskom technického vzdelávania na základných školách v SR sú odporúčania svetovej
organizácie UNESCO z roku 1974 a koncepčné zámery rozvoja vzdelávania a výchovy, ktoré
boli vypracované po roku 1990. Aj napriek tomu sa dá ľahko zistiť, že význam technického
vzdelávania v SR nie je dostatočne pochopený a ani spoločensky docenený. Dokonca je možné
pozorovať nežiaducu retardáciu výučby technickej výchovy. The source for technical education at basic schools in the Slovak Republic are recommendations of UNESCO organisation from 1974 and conception of education development worked out in the Slovak Republic after 1990. Despite the fact it can be easily find out, that the importance of technical education at basic schools in Slovakia is not estimated enough, nor appreciated properly in society.It can even be seen undesirable retardation of teaching of the subject technical education. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Appears in Collections: | Olympiáda techniky Plzeň 2014 Olympiáda techniky Plzeň 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Banezs_clanek.pdf | Plný text | 468,42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/16623
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.