Title: | Zajímavá a motivující výuka řas a sinic na základních a středních školách |
Authors: | Nolčová, Lucie Vágnerová, Petra |
Citation: | Arnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2015, č. 1-2, s. 32-38. |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Document type: | článek article |
URI: | http://arnica.zcu.cz/cz/publikovana-cisla/rocnik-2015 http://hdl.handle.net/11025/22096 |
ISSN: | 1804-8366 |
Keywords: | algologie;motivace;výuka;algology;motivation;teaching |
Abstract: | Na základních a středních školách se žáci s výukou řas a sinic setkávají obvykle v úvodních partiích problematiky biologie rostlin. Je to téma pro ně obtížné, poměrně abstraktní, často v nich nezanechá dlouhodobější stopu. Chybou je často nedostatečná motivace, tedy například nezajímavá prezentace tohoto tématu, absence praktických cvičení či malý důraz na provázanost tématu s životem žáka či aktuálními potřebami společnosti. Tento článek nabídne vyučujícím nový pohled na výuku algologického tématu a poskytne podklady pro zkvalit - nění výuky a přiblížení řas a sinic žákům základních a středních škol na osobní úrovni. |
Abstract in different language: | Teaching of algae and cyanobacteria topic in primary and secondary schools is often sporadic and does not leave enough of knowledge or experience in students. Usual problems are unexciting presentation of this topic, lack of motivation, lack of exercises and little emphasis on the connection of the topic and students life or current needs of society. Thisa rticle offers a new perspective on teaching algological topic and provide materiál for the improvement of teaching. It also shows how to bring this subject to students in primary and secondary schools on a personal level. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Appears in Collections: | Číslo 1-2 (2015) Články / Articles (CBG) Číslo 1-2 (2015) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Nolcova.pdf | Plný text | 2,43 MB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/22096
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.