Title: | Nástroj pro virtuální modelování soch pomocí haptického zařízení |
Other Titles: | Tool for virtual sculpting using haptic device |
Authors: | Dvořák, Jan |
Advisor: | Váša Libor, Doc. Ing. Ph.D. |
Referee: | Vaněček Petr, Ing. Ph.D. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/23817 |
Keywords: | datové struktury;trojúhelníkové sítě;volumetrické reprezentace;sochy;vizualizace;vyhlazování;modifikace;rohová tabulka;chai3d;laplaceovské souřadnice;haptické renderování |
Keywords in different language: | data structures;triangle meshes;voxels;sculptures;visualization;smoothing;modification;corner table;chai3d;laplacian coordinates;haptic rendering |
Abstract: | Cílem této práce bylo navržení a implementace intuitivního nástroje pro virtuální modelování 3D objektů pomocí haptického vstupního zařízení s možností doplnění chybějících částí a určení, jaké oblasti objektů nelze modifikovat. V první části práce jsou porovnány klady a zápory dostupných zařízení, knihovnen a programů, které lze při návrhu nástroje využít. Druhá část popisuje trojúhelníkové sítě a voxely, dvě nejužívanější datové struktury pro reprezentaci 3D objektů v tomto typu aplikací. Dále se věnuje přístupům pro haptické renderování a modifikaci objektů. Třetí část popisuje modifikační přístupy a datové struktury, které byly v rámci této práce naimplementovány. V závěru jsou pomocí experimentů porovnány výkony dostupných haptických knihoven, a také implementovaných modifikačních nástrojů. |
Abstract in different language: | The goal of this thesis was to design and implement an intuitive tool for haptic scultping of 3D objects with the ability to insert missing parts and to define which areas of objects cannot be modified. The first part compares pros and cons of available devices, libraries and software which can be used to implement the tool. The second part describes triangle meshes and voxels, the most used data structures for 3D object representation in this area. Methods for haptic rendering and object modification are also described. The third part describes implemented methods and data structures for object modification. The performance of haptic libraries and modification tools is compared by experiments in the end of this thesis. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KIV) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
thesis.pdf | Plný text práce | 829,86 kB | Adobe PDF | View/Open |
A13B0293P-hodnoceni.pdf | Posudek vedoucího práce | 145,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
A13B0293P-posudek.pdf | Posudek oponenta práce | 240,75 kB | Adobe PDF | View/Open |
A13B0293P-obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 131,94 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/23817
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.