Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorBednář, Vít
dc.date.accepted2017-7-4
dc.date.accessioned2018-01-15T15:08:22Z
dc.date.available2016-12-20
dc.date.available2018-01-15T15:08:22Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-5-15
dc.identifier73409
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/28416
dc.description.abstractDisertační práce se zabývá možnostmi využití on-line experimentů při výuce fyziky na základní škole. Stručně charakterizuje edukační systémy Vernier, PASCO a NeuLog. Teoreticky popisuje didaktickou transformaci výuky fyziky od transmisivně-instruktivního modelu k modelu konstruktivistickému. V další části práce jsou uvedeny fyzikální experimenty, které jsou realizované pomocí edukačního systému Vernier. K těmto experimentům jsou vytvořeny žákovské pracovní listy. Ve výzkumné části práce je pomocí výzkumného aparátu ? sémantického diferenciálu, proveden pedagogický výzkum, který je zaměřený na subjektivní změny ve vnímání klíčových pojmů žáků základních škol související s konkrétním experimentem. Pedagogického výzkumu se zúčastnilo 213 žáků ze tří základních škol a čtyři vyučující fyziky. Na základě získaných dat jsou vyhodnoceny jednotlivé hypotézy výzkumu a okomentovány stanovené cíle této disertační práce.cs
dc.format97 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=73409-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjecton-line experimentycs
dc.subjectverniercs
dc.subjectpascocs
dc.subjectneulogcs
dc.subjectkonstruktivismuscs
dc.subjectproudění v kapalináchcs
dc.subjecttání krystalické látkycs
dc.subjecttepelná výměnacs
dc.subjectkalorimetrická rovnicecs
dc.subjectvypařování kapalincs
dc.subjecthydrostatický tlakcs
dc.subjectpoloha a rychlostcs
dc.subjectkmitavý pohybcs
dc.subjectosvětlenícs
dc.subjecthladina intenzity zvukucs
dc.subjectprůběh fotobleskucs
dc.subjecthladina intenzity zvuku ve školním prostředícs
dc.subjectsémantický diferenciálcs
dc.subjectshluková analýzacs
dc.titleOn-line experimenty při výuce fyziky na základní školecs
dc.title.alternativeOn-line Experiments in Teaching Physics at Elementary Schoolen
dc.typedisertační prácecs
dc.thesis.degree-namePh.D.cs
dc.thesis.degree-levelDoktorskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecs
dc.description.resultNeobhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedMy dissertation thesis deals with possibilities of usage of on-line experiments in physics. It briefly characterizes Vernier, PASCO and NeuLog educational systems. On a theoretical level of this dissertation, it describes the didactic transformation of teaching physics from transmissive-instructive model to constructivist model of teaching. In the next part of this dissertation, there are physical experiments conducted in Vernier educational system. Special handouts were made for pupils for these experiments. The practical level of this dissertation is a pedagogical research of semantic differential which deals with subjective changes in perception of key terms of grammar school pupils in this particular experiment. In this experiment were involved 213 pupils and four teachers. The hypothesis of the pedagogical research has been evaluated based on the collected data together with a commentary of pedagogical aims of this dissertation thesis.en
dc.subject.translatedon-line experimentsen
dc.subject.translatedvernieren
dc.subject.translatedpascoen
dc.subject.translatedneulogen
dc.subject.translatedconstructivismen
dc.subject.translatedconvection in liquidsen
dc.subject.translatedthawing of crystalline substanceen
dc.subject.translatedheat changingen
dc.subject.translatedcalorimetric equationen
dc.subject.translatedevaporation of liquidsen
dc.subject.translatedhydrostatic pressureen
dc.subject.translatedposition and velocityen
dc.subject.translatedoscillating motionen
dc.subject.translatedlight intensityen
dc.subject.translatedintensity of sound levelen
dc.subject.translatedprocess of photoflashen
dc.subject.translatedintensity of sound level in schoolen
dc.subject.translatedsemantic differentialen
dc.subject.translatedcluster analysisen
Vyskytuje se v kolekcích:Disertační práce / Dissertations (KMT)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Disertacni prace.pdfPlný text práce9,01 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bednar oponent457.pdfPosudek vedoucího práce1,16 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bednar opon458.pdfPosudek oponenta práce2,21 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bednar.pdfPrůběh obhajoby práce233,21 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/28416

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.