Název: | Algoritmické myšlení na 1. st ZŠ s robotickými včelkami |
Další názvy: | Bee-Bot and algorithmic thinking at the first stage of elementary school |
Autoři: | Simbartl, Petr |
Citace zdrojového dokumentu: | SIMBARTL, P. Algoritmické myšlení na 1. st ZŠ s robotickými včelkami. Trendy ve vzdělávání, 2018, roč. 11, č. 2, s. 64-67. ISSN 1805-8949. |
Datum vydání: | 2018 |
Nakladatel: | Univerzita Palackého |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/31209 |
ISSN: | 1805-8949 |
Klíčová slova: | algoritmické myšlení;Bee-Bot;programování;1. stupeň ZŠ |
Klíčová slova v dalším jazyce: | algorithmic thinking;Bee-Bot;programming;elementary School |
Abstrakt: | Algoritmické myšlení je v současnosti řešeným pojmem vzhledem ke strategii digitálního vzdělávání do roku 2020. Hledání řešení – algoritmů se však ale neuplatňuje jen v programování, ale i v běžném životě, kdy hledáme nejlepší možnou variantu. Cílem šetření bylo zjistit, jaké jsou ovlivňující faktory na algoritmické myšlení u dětí. Za použití robotických hraček jsme zjišťovali úspěšnost dětí při plnění zadaného úkolu. Pro empirické měření byly použity dvě skupiny dětí z jedné ZŠ (1. a 2. třída). Na základě příležitostného výběru byl získán celkový vzorek 31 dětí. Dívky vykazovaly vyšší úspěšnost. Důvodem lepších výsledků nebyla předchozí znalost, na kterou jsme se také dotazovali, nýbrž důslednost zadání programu a kontroly během zadávání. Vzorek dětí byl určen na pilotáž, ve kterém jsme ověřili proveditelnost dalšího výzkumu a budeme muset provést úpravy stávajících podmínek. Přesto jsme získali základní údaje. Pro další měření budeme testovat více tříd pro potvrzení naší hypotézy. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Algorithmic thinking has been on the top of problems to be solved regarding the strategy of digital education by the year 2020. Looking for a solution – an algorithm is not only applied in programming, but in ordinary life as well, while looking for the best possible option. The aim of the research was to find out the factors which influence algorithmic thinking in children. Using the robotic toys, we surveyed how successful are the children in fulfilling the given task. For empirical measurements there were used two groups of children from one elementary school (1st and 2nd class). The total sample of 31 children was obtained based on a random selection. The success rate was higher for women. The reason of better results was not due to prior knowledge, which we had asked about as well, but the consistency of program input and its continuous control during the programming. The sample of children served as a piloting to verify the feasibility and it requires some adjustments. Nevertheless, the basic data was obtained. More classes will be tested for further measurement to confirm our hypothese. |
Práva: | Plný text není přístupný. © Univerzita Palackého |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KMT) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
TVV_tvv-201802-0007.pdf | 199,33 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/31209
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.