Title: | Výukový rámec tématu vznik a vývoj člověka v přírodovědných předmětech v České republice |
Authors: | Dvořáková, Radka Marta Hůla, Martin |
Citation: | Arnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2020, č. 1, s. 1-11. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Document type: | článek article |
URI: | https://www.arnica.zcu.cz/images/casopis/2020/Arnika_2020_1-1-Dvorakova-Hula-web.pdf http://hdl.handle.net/11025/39786 |
ISSN: | 1804-8366 |
Keywords: | evoluce člověka;výukový rámec;učitel biologie;náboženská víra |
Keywords in different language: | human evolution;learning framework;biology teacher;religious faith |
Abstract: | Tento článek se zabývá rámcem, ve kterém probíhá výuka tématu evoluce člověka v České republice. Výzkum byl realizován metodou papírového dotazníkového šetření a zúčastnilo se ho 217 učitelů biologie. Výsledky naznačují nespokojenost učitelů se zpracováním tématu v dostupných učebnicích. Při výuce tématu používají učitelé jako doplňující zdroj informací nejčastěji internet a dále také svoje zápisky z vysokoškolských studií. Osobní náboženská víra ovlivňuje přístup učitelů k tématu zanedbatelně; rozdíl v postojích a znalostech mezi učiteli bez vyznání a věřícími byl zaznamenán pouze v jediné charakteristice - v postoji k tvrzení, zda si přírodovědecké a teologicko-náboženské vysvětlení vzniku člověka protiřečí; učitelé bez vyznání, na rozdíl od učitelů věřících (zejména těch s konfesí), s tímto postojem častěji souhlasili. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Appears in Collections: | Číslo 1 (2020) Číslo 1 (2020) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Arnika_2020_1-1-Dvorakova-Hula-web.pdf | Plný text | 256,13 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/39786
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.