Title: | Cuisenairovy hranolky ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy |
Other Titles: | Cuisenaire rods in primary school mathematics education |
Authors: | Pěchoučková, Šárka Honzík, Lukáš |
Citation: | PĚCHOUČKOVÁ, Š., HONZÍK, L. Cuisenairovy hranolky ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy. Inovace a technologie ve vzdělávání, 2020, roč. 2020, č. 2, s. 28-32. ISSN 2571-2519. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/42645 |
ISSN: | 2571-2519 |
Keywords: | Cuisenairovy hranolky;matematika;primární škola |
Keywords in different language: | Cuisenaire rods;mathematics;primary school |
Abstract: | Žáci na 1. stupni základní školy se nacházejí ve stádiu konkrétních operací. Proto je třeba, aby nové matematické poznatky získávali prostřednictvím vizuálního vnímání, tedy na základě znázornění nebo manipulace. Vhodnou pomůckou k manipulaci jsou Cuisenairovy hranolky, které můžeme využít při porovnávání čísel a znázorňování základních matematických operací. |
Abstract in different language: | Primary school children find themselves in the concrete operational stage. Thus, it is desirable for them to gain new knowledge by the means of visual perception, that is, through illustration or manipulation. Cuisenaire rods are a suitable tool for manipulation as they can be used for number comparison and the illustration of elementary mathematical operations. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Appears in Collections: | OBD |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
journal-itev-2020_pechouckova-honzik.pdf.pdf | 436,78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/42645
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.