Název: | Distance based laboratory specialty courses |
Další názvy: | ΕΞ ΑΠΟΣΤΆΣΕΩΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚA ΜΑΘHΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚOΤΗΤΑΣ |
Autoři: | Armakolas, Stefanos Papakonstantinou, Nikolaos Griva, Anastasia Krotký, Jan |
Citace zdrojového dokumentu: | Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2021, č. 1, s. 40-44. |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2021/10/journal-itev-2021-1.pdf http://hdl.handle.net/11025/46235 |
ISSN: | 2571-2519 |
Klíčová slova: | dálkové studium;laboratorní kurzy;specialita |
Klíčová slova v dalším jazyce: | distance education;laboratory courses;specialty |
Abstrakt v dalším jazyce: | An important aspect of distance learning is considered to be the flexibility it provides, both in terms of the time, but also the place of its conduction. That freedom of choice makes it a necessity, for the educational institutions and their faculties, to form a detailed and specialized curriculum that implements teaching methods proven to perform better in distance education scenarios. More specifically, in fields that include courses related to either the natural sciences, such as physics, chemistry and mathematics, or the applied sciences of technology, there is a direct link between the theoretical courses and laboratory activities. The purpose of this study is to highlight the importance of finding ways that properly convey the material of laboratory specialty courses through distance learning. |
Práva: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KMT) Číslo 1 (2021) Číslo 1 (2021) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
journal-itev-2021-1-40-44.pdf | Plný text | 255,42 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/46235
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.