Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Horová, Jana | |
dc.contributor.author | Brabcová, Iva | |
dc.contributor.author | Bejvančická, Petra | |
dc.date.accessioned | 2022-01-31T11:00:27Z | - |
dc.date.available | 2022-01-31T11:00:27Z | - |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | HOROVÁ, J. BRABCOVÁ, I. BEJVANČICKÁ, P. E-Learning as an Effective Method in the Prevention of Patient Falls. Zdravstveno Varstvo, 2021, roč. 60, č. 4, s. 253-259. ISSN: 0351-0026 | cs |
dc.identifier.issn | 0351-0026 | |
dc.identifier.uri | 2-s2.0-85118299901 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/46666 | |
dc.description.abstract | Cíl: Pády pacientů zhoršují jejich funkční stav a kvalitu života a zvyšují jejich životní úroveň. náklady na léčbu. E-learning je považován za účinný způsob, jak získat znalosti a kompetence pro kvalitní a bezpečnost v ošetřovatelské praxi. Cílem studie je zhodnotit účinnost e-learningového kurzu pro. sestry v oblasti prevence pádů u hospitalizovaných pacientů. Metodika: V rámci studie byla zkoumána možnost, jak zjistit, zda je možné, aby se pacienti s úrazem v nemocnici setkali s úrazem: Design výzkumu byl smíšený. V první fázi studie byla provedena pětiletá retrospektivní analýza. 2 280 pádů u hospitalizovaných pacientů. Na základě analýzy rizikových faktorů pádů pacientů a skupinových rozhovorů. s vedoucími klinik byl navržen e-learningový kurz, který absolvovalo 250 zdravotních sester z pěti chirurgických a interních oddělení. Účinnost kurzu byla vyhodnocena na základě výskytu pádů pacientů a jejich počtu. následků pádů před a po e-learningu. Výsledky: Na chirurgických odděleních došlo po absolvování kurzu ke statisticky významnému snížení indexů pádů pacientů. zavedení e-learningového kurzu (ze 4,4 na 2,6 pádu na 1 000 pacientů; p=0,022). Naopak u interních odděleních se tento index ve sledovaném období zvýšil (z 19,0 na 26,9 pádu na 1 000 pacientů; p=0.001). Na všech odděleních došlo ke snížení výskytu zranění pacientů způsobených pády po zavedení e-learningového kurzu; na interním oddělení byl tento pokles statisticky významný (z 1,5 % na 2,5 %); na interním oddělení byl tento pokles statisticky významný (z 54,5 % na 33,3 %; p=0,014). Závěr: Studie potvrdila, že e-learningové formy vzdělávání zdravotnických pracovníků mají pozitivní vliv na prevenci pádů pacientů | cs |
dc.format | 7 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Sciendo | en |
dc.relation.ispartof | Zdravstveno Varstvo | |
dc.rights | © 2021 National Institute of Public Health, | en |
dc.subject | pády | cs |
dc.subject | pacienti | cs |
dc.subject | všeobecné sestry | cs |
dc.subject | e-learning | cs |
dc.subject | efektivita | cs |
dc.subject | prevence | cs |
dc.title | E-Learning as an Effective Method in the Prevention of Patient Falls | en |
dc.title.alternative | E-learning jako účinná metoda v prevenci pádů pacientů | cs |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | Objectives: Patient falls deteriorate patients’ functional condition and quality of life, and increase their treatment costs. E-learning is considered an effective way to gain knowledge and competencies for quality and safety in nursing practice. The aim of the study is to evaluate the effectiveness of an e-learning course for nurses in preventing in-patient falls. Methods: The research design was mixed. In the first phase of the study, a five-year retrospective analysis of 2,280 in-patient falls was performed. Based on the analysis of risk factors for patient falls and group interviews with clinic managers an e-learning course was designed and completed by 250 nurses from five surgical and internal departments. The course’s effectiveness was evaluated based on the incidence of patient falls and the consequences of the falls before and after e-learning. Results: At surgical departments, there was a statistically significant decrease in patient fall indices after the implementation of the e-learning course (from 4.4 to 2.6 falls per 1,000 patients; p=0.022). On the contrary, in internal departments, this index increased in the monitored period (from 19.0 to 26.9 falls per 1,000 patients; p=0.001). In all departments, there was a decrease in the incidence of patient injuries caused by falls after the implementation of the e-learning course; in internal medicine, this decrease was statistically significant (from 54.5% to 33.3%; p=0.014). Conclusions: The study confirmed that e-learning forms of education for healthcare professionals have a positive effect in preventing patient falls. | en |
dc.subject.translated | falls | en |
dc.subject.translated | patients | en |
dc.subject.translated | nurses | en |
dc.subject.translated | e-learning | en |
dc.subject.translated | effectiveness | en |
dc.subject.translated | prevention | en |
dc.identifier.doi | 10.2478/sjph-2021-0034 | |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
dc.identifier.document-number | 729559200007 | |
dc.identifier.obd | 43933762 | |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KOS) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
Horová J. Brabcová I. Bejvančická P., E-LEARNING AS AN EFFECTIVE METHOD IN THE PREVENTION OF PATIENT FALLS.pdf | 590,55 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/46666
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.