Title: | Jednoduché experimenty z mechaniky s elektronickým měřením |
Other Titles: | Simple experiments in mechanics with electronic measurements |
Authors: | Bochníček, Zdeněk |
Citation: | KÉHAR, O. (ed.) Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 9: Změny v RVP a jejich dopady do obsahu výuky fyziky, Kašperské hory 2019, s. 15-19. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | https://kof.zcu.cz/ak/trendy/9/sbor/ModerniTrendy9_sbornik.pdf http://hdl.handle.net/11025/47573 |
ISBN: | 978-80-261-1092-7 |
Keywords: | experiment;mechanika;měření |
Keywords in different language: | experiment;mechanics;measurement |
Abstract: | Stále se rozšiřující nabídka moderních elektronických snímačů fyzikálních veličin a reálně rostoucí vybavenost kabinetů škol všech stupňů umožňuje snadné doplnění výuky dynamickými měřeními v reálném čase. Příspěvek popisuje několik příkladů z mechaniky, ve kterých je jednoduchý teoretický výpočet doplněn relevantním experimentem, ve kterém lze bez náročné přípravy a vyhodnocení konfrontovat výsledky teoretického modelu s reálnými daty. |
Abstract in different language: | The expanding offer of modern electronic sensors for measuring of physical quantities and better equipment at schools makes it easy to provide the training with dynamic real- time measurements. The paper describes several examples from mechanics, in which a simple theoretical calculation is accompanied by a relevant experiment where the results of a theoretical model with real data can be confronted without demanding preparation and evaluation. |
Appears in Collections: | Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 9 Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 9 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tiraz.pdf | Plný text | 475,19 kB | Adobe PDF | View/Open |
ModerniTrendy9_sbornik-15-19.pdf | Plný text | 745,38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/47573
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.